اصفهانی‌ها به خط پایان نزدیک می‌شوند

لیگ برتر از دیروز با برگزاری دو بازی وارد هفته بیست و هشتم شد. در این هفته از رقابت‌ها دو تیم اصفهانی رقابت‌های با حریفانی از تبریز و جم روبرو خواهند شد. سپاهانی‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان از ماشین‌سازی پذیرایی می‌کنند و ذوبی‌ها در شهرستان جم به مصاف پارس جنوبی خواهند رفت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ین دو دیدار از اهمیت فراوانی برای نمایندگان اصفهان برخوردار است چراکه در هفته‌های پایانی لیگ برتر سپاهان برای قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگد و ذوب‌آهن هم برای رتبه ششم جدول با دیگر رقیبان پیکار می‌کند.

سپاهان سرسوزنی فرصت لغزش ندارد

تیم فوتبال سپاهان فردا شب در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل ماشین‌سازی تبریز صف‌آرایی خواهد کرد. حریف طلایی پوشان اصفهانی فصل جاری را کج دار و مریز پیش‌آمده ظاهرا تنها هدف شاگردان رضا مهاجری ماندن در لیگ برتر است. شرایط جدول هم به‌گونه‌ای رقم خورده که بقای خودروسازان تبریزی در جدول تضمین‌شده است بااین‌وجود آن‌ها می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند. بازی‌های دو هفته اخیر تیم ماشین‌سازی از عزم جدی بازیکنان این تیم برای رقم زدن پایانی خوش حکایت می‌کند. ماشین سازان دو هفته پیش استقلالی‌ها را حسابی به دردسر انداختند و اگر تک‌گل مهدی قائدی نبود چه‌بسا با یک امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک می‌کردند. هفته گذشته هم آن‌ها با سایپا به‌تساوی بدون گل رضایت دادند تا نشان دهند برای دیگر تیم‌های لیگ برتری حریف دست‌وپابسته‌ای نیستند. در بازی رفت هم که دوم آبان ماه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار شد ماشین‌سازی تا دقیقه 87 از سپاهان با یک گل پیش افتاده بود اما ولایمیر کومان با گلی که به ثمر رساند تیمش را از یک شکست بیرون از خانه نجات داد. بر این اساس اگر شاگردان امیر قلعه‌نویی با غرور وارد میدان شوند و تصور کنند با حیف ضعیفی روبرو خواهند شد ممکن است به بدترین شکل ممکن مجازات شوند. سپاهانی‌ها خوب می‌دانند کوچک‌ترین لغزشی در این هفته‌های پایانی می‌تواند تا چه اندازه برای آن‌ها گران تمام شود و همه داشته‌های فصل سپاهان را بر باد دهد. حتی کسب سهمیه برای زردپوشان اصفهانی که هدفی کاملا در دسترس هم به نظر می‌رسد با کمترین اشتباه مقابل ماشین‌سازی ممکن است به خطر بیفتند. با این شرایط برتری مقابل میهمان تبریزی از نان شب هم برای شاگردان امیر قلعه‌نویی واجب‌تر است.

ذوب‌آهن در آوردگاه دشوار جم

ذوبی‌ها تا پیش از بازی مقابل سایپا که دو روز پیش در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد تیمی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسیدند اما یک باخت بد هنگام تا حدودی رویاپردازی نماینده سبزپوش اصفهان را بر هم زد.شکستی که نه‌تنها شاگردان علیرضا منوریان را از کسب جایگاه ششمی جدول دور کرد بلکه به رتبه هشتم جدول فرستاد تا سایپا جای ذوب‌آهن را در جدول بگیرد و جایگاه هفتم را به خودش اختصاص دهد. البته منصوریان پس‌ازاین دیدار شکست مقابل سایپا را تلنگری به شاگردانش محسوب کرد که در بهترین زمان رقم خورده است. بااین‌وجود شکست خانگی برابر نارنجی پوشان تهران حسابی حال نماینده اصفهان را گرفت چراکه آن‌ها 13 هفته در رقابت‌های آسیایی و داخلی بدون شکست پیش‌آمده بودند و به نظر می‌رسید جاه‌طلبی‌هایشان همچنان ادامه‌دار باشد. جاه‌طلبی‌های که پس از تساوی مقابل الزورا در نخستین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آغاز شد و تا همین سه‌شنبه گذشته ادامه داشت اما علی دایی و شاگردانش همه رشته‌ها را پنبه کردند. ذوبی‌ها فردا در ورزشگاه تختی شهرستان جم به تیمی روبرو خواهند شد که چندهفته‌ای است حال‌وروز خوشی ندارد. تیمی که همین چند روز پیش مهاجمش با سرمربی دچار مشکل شده و مهدی تارتار مجبور شده تا فرزاد حاتمی را در اختیار باشگاه قرار دهد. نکته جالب این‌که ماجرا به همین‌جا ختم نشده و حاتمی در مصاحبه‌ای گفته بود که تارتار به دلیل نگرانی از گلزنی به پرسپولیس برای به دست آوردن نتیجه دلخواه او را کنار گذاشته است. او همچنین اعلام کرده بود که تارتار ۸۰ درصد قراردادش را دریافت کرده است. همین موضوع موجب شده تا تارتار از حاتمی به مراجع قضایی شکایت کند. همه این شرایط نشان می‌دهد اوضاع در باشگاه پارس جنوبی جم به‌شدت قرمز است و همین حاشیه‌ها فرصت مناسبی در اختیار ذوبی‌ها قرار داده تا آن‌ها با کسب سه امتیاز بازی از شهرستان جم راهی اصفهان شوند. به‌هرحال شاگردان علیرضا منصوریان برای فراموش کردن غم شکست خانگی مقابل تیم علی دایی و کسب روحیه باید با دست‌پر بازی با پارس جنوبی را به پایان برسانند. ذوبی‌ها در صورت شکست حریف این شانس را پیدا می‌کنند که جایگاه ازدست‌رفته‌شان را دوباره به دست آوردند و همچنان در مسیر رویا پردازی حرکت کنند. البته آن‌ها هفته آینده بازی دشواری را مقابل النصر عربستان پیش رودارند و باید مراقب ساق‌های بازیکنان برای آن مصاف آسیایی هم باشند.

ارسال نظر