قرار گرفتن دانشگاه کاشان در میان موثرترین دانشگاه های جهان

دكتر عباس زارعت رييس دانشگاه كاشان درنشست با خبرنگاران، اظهار داشت طي چند روزگذشته از چند دانشگاه خارجي پيام تبريك دريافت كردم كه نشان دهنده اين است كه تمام دنيا فعاليت هاي ما را رصد مي كند اما دركاشان هيچ توجهی به این موفقیتها نمی شود .


دكتر عباس زارعت رييس دانشگاه كاشان درنشست با خبرنگاران، اظهار داشت طي چند روزگذشته از چند دانشگاه خارجي پيام تبريك دريافت كردم كه نشان دهنده اين است كه تمام دنيا فعاليت هاي ما را رصد مي كند اما دركاشان هيچ توجهی به این موفقیتها نمی شود .

دانشگاه كاشان در تمامي شاخصه ها از 26 استان كشور جلوتر است كه نشان دهنده اين است كه كاشان استعداد استان شدن را دارد.

اگرهمه نهادهاي شهرستان تلاش كنند در چنين جايگاهي كه دانشگاه كاشان قرار گرفته است قرار بگيرند نيازي نخواهد بود تا استان شدن كاشان را مطالبه گري كنيم.

وی در ادامه گفت: بعد فعاليت دانشگاه كاشان با ما است اما نمود آن با خبرنگاران و رسانه ها است ودانشگاه كاشان در مرحله ثبوت به وجود مي آورد اما خبرنگاران در مرحله اثبات بايد منعكس كنند.

زراعت گفت: اگرخبرنگاران كاشان با دانشگاه كاشان همكاري كنند تأثير افتخارات كسب شده براي مردم كاشان بيشتر بروز و ظهوردارد.

وي در ادامه به رتبه هاي جديد كسب شده توسط دانشگاه كاشان اشاره كرد وگفت: بر اساس رتبه بندي تايمزدانشگاه کاشان پس از دانشگاه هاي صنعتي نوشيرواني بابل، اميرکبير و شريف جزو چهار دانشگاه برتر قاره آسيا معرفي شدکه اين افتخار بسيار بزرگي براي دانشگاه كاشان وشهرستان كاشان است.

دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

زراعت با بیان اینکه دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ششم در میان تمامی دانشگاه‌های کشور به دست آورده است، اظهار داشت: از آنجا که این رتبه بندی ها به صورت نسبی سنجیده می‌شود، دانشگاه‌های مطرح کشور در این رتبه بندی ها به چشم نمی‌خورد و سومین مقام کسب شده توسط دانشگاه کاشان نیز کسب رتبه برتر در دانشگاه و مدیریت سبز کشور بود چراکه اقدامات ویژه‌ای در این مورد توسط دانشگاه کاشان انجام شده است.

دکتر زراعت ضمن اشاره به حضور خیران در توسعه دانشگاه افزود: در سال جاری خیران کاشانی متعهد شدند تا در توسعه دانشگاه کاشان به میزان ۱۰ هزار متر مربع مشارکت داشته باشد در حالی که این دانشگاه در مشارکت خیران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وي افزود: تايمز 13 شاخص را در پنج محور آموزشي، پژوهشي، استنادات، درآمد صنعتي و وجهه بين المللي بررسي کرده که 417 دانشگاه از 27 کشور جهان به اين رتبه بندي راه يافتند و دانشگاه تسينگو چين براي نخستين بار در جايگاه برتر قرار گرفت و دانشگاه هاي ملي سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ دوم و سوم شدند.

رييس دانشگاه کاشان يادآور شد: از كشور ايران 29 دانشگاه به نظام رتبه بندي تايمز راه يافتند و امسال براي نخستين بار ترکيه را با 23 دانشگاه پشت سر گذاشتيم.

به گفته وي تايمز از معتبرترين نظام هاي رتبه بندي مراکز علمي جهان است و دانشگاه ها را در قالب جهاني، منطقه اي، جوان و موثرترين دانشگاه رتبه بندي مي کند.

زراعت در ادامه از قرار گرفتن دانشگاه کاشان بين موثرترين دانشگاه ها در مديريت سبز بر اساس شاخص هاي گرين متريک خبرداد وگفت: مديريت سبز با شاخص هاي گرين متريک از استانداردهاي محيط زيست، ايجاد ساختمان سبز، مديريت انرژي و پسماند، آموزش و ترويج محيط زيست در دانشگاه و جامعه و حمايت از سازمان هاي مردم نهاد حوزه محيط است.

وي قرارگرفتن در رديف 10 دانشگاه برتر جهان اسلام،كسب رتبه نخست خيران دانشگاه ساز، جذب دانشجوي خارجي، داشتن7 دانشمند بين المللي در هفت رشته را ازجمله افتخارات دانشگاه اعلام كرد.

رييس دانشگاه كاشان همچنين از افتتاح سه پروژه ملي نخستين شرکت دانشگاهي حقوقي کشور، پارک علم و فناوري غياث الدين جمشيد کاشاني و کتابخانه و سالن آمفي تئاتر آيت الله يثربي در ماه مبارک رمضان امسال خبرداد.

در حال حاضر دانشگاه كاشان با 9 هزار دانشجودر 200 رشته وگرايش و 11 دانشکده و 11 پژوهشکده و 300 عضو هيات علمي در رديف دانشگاه مطرح كشور قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار