نیمکت تیم ملی همچنان پا در هوا

تیم ملی فوتبال ایران پس از نزدیک به چهار ماه از جدایی کی روش هنوز سرمربی جدید خود را نشناخته است. چهار ماهی که مانند برق و باد گذشت و ایران جزو معدود کشور آسیایی است که نیمکت بدون مربی دارد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز:این در حالی است که از یازدهم بهمن‌ماه که کی روش تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون جانشین او آغاز شد. جرقه نخستین این گمانه‌زنی‌ها را مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان زد. ساعاتی بعد از اعلام کناره‌گیری کارلوس کی‌روش از هدایت ایران، ناظمی با توییت باورنکردنی خود، شوک بزرگی را وارد کرد. او با انتشار دو پیام پیاپی پیرامون آینده نیمکت تیم ملی بعد از کارلوس کی‌روش از اسامی نام برد که حضورشان در‌ فوتبال ایران و شاید حتی آسیا باورنکردنی به نظر می‌رسید. مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه فوتبال ایران در دوران پسا کی‌روش دچار مشکل نخواهد شد و کار برای انتخاب جانشین این مرد پرتغالی صورت خواهد گرفت از هشتگ اسامی مانند یورگن کلینزمن، زین‌الدین زیدان و البته ژوزه مورینیو سود برد و مدعی شد مربیان بزرگ دنیا در صف مذاکره با فوتبال ایران قرار دارند. ادعایی عجیب و دور از ذهن که همان زمان مشخص شد چنین صحبتی نمی‌تواند جز یک بلوف رسانه‌ای باشد چراکه با گذشته نزدیک به 100 روز از جدایی کی روش فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته با گزینه موردنظرش به توافق برسد حال مشخص نیست سرمربیان اسم‌ورسم‌دار دنیا چگونه برای رسیدن به نیمکت تیم ایران صف کشیده بودند؟!

صحبت‌های مبهم تاج

در روزهای اخیر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌هایی که با خبرگزاری‌های مختلف انجام داده به‌گونه‌ای مبهم از سرمربی آینده تیم ملی صحبت کرده است. تازه‌ترین اظهارنظر تاج در رسانه‌ها این‌گونه بازتاب پیداکرده که جانشین کی روش انتخاب‌شده و مشغول تماشای بازی‌های لیگ برتر است «ما با کی‌روش پیشرفت‌هایی داشتیم و باید سرمربی آینده تیم ملی کسی باشد که در راستای پیشرفت فوتبال ما قدم بردارد. ما عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم اما سعی می‌کنیم تا در فیفادی آینده سرمربی تیم ملی مشخص‌شده باشد. مردم بدانند گزینه موردنظر ما در حال پیگیری مسابقات لیگ برتر است و به این شکل نیست از فوتبال ایران دور باشد.»

فوتبال ایران تا هشتم خردادماه درگیر است

تیم ملی فوتبال ایران روزهای 16 و 21 خردادماه دو بازی دوستانه با سوریه و کره جنوبی برگزار خواهد کرد. زمان برگزاری این دو بازی در حالی قطعی شده است که تکلیف سرمربی تیم ملی نامشخص است. این در حالی است که سرمربی جدید باید زمان کافی برای انتخاب بازیکنان و برگزاری اردوی تدارکانی تیم ملی داشته باشد. از سوی دیگر هرچند بازی‌های لیگ برتر پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد اما پرونده فوتبال باشگاهی ایران بسته نخواهد شد چراکه هشتم خردادماه قرار است بازی نیمه‌نهایی جام حذفی میان سپاهان و پرسپولیس برگزار شود و دوازدهم خردادماه بازی فینال برگزار شود. البته برگزاری بازی فینال فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چراکه باشگاه داماش گیلانیان از حضور در بازی نهایی انصراف داده و هنوز مشخص نیست با این شرایط تکلیف قهرمان جام حذفی چه خواهد شد؟

دو گزینه نزدیک به نیمکت تیم ملی

آن‌گونه که از گمانه‌زنی‌های رسانه برمی‌آید دو مربی اروپایی بیش از دیگر به نیمکت تیم ملی نزدیک شده‌اند. نخستین مربی مارک ویلموتس است. ستاره سابق تیم ملی بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور دستیار جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، از سال 2012 تا 2016 هدایت تیم ملی بلژیک را به عهده داشت. بسیاری ویلیموتس را سازنده نسل طلایی بلژیک می‌دانند که در جام‌جهانی 2018 روسیه هم توانست به مقام سوم دست یابد. ویلموتس پس از بلژیک یک سال هدایت ساحل‌عاج را به عهده داشت و از این تیم جدا شد. ظاهرا این مربی بیش از دیگران به نیمکت تیم ملی نزدیک‌تر است و شاید در رزوهای آینده نام او به‌عنوان سرمربی آینده تیم ملی معرفی شود. اما شایعه حضور هروه رنار روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران، پس از بازی ایران و ژاپن بسیار جدی شد. جایی که سرمربی تیم ملی مراکش در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین، در جایگاه ویژه و کنار مسئولان فدراسیون فوتبال نظاره‌گر بازی ایران و ژاپن بود. رنار همان زمان پاسخ داد که با فدراسیون فوتبال مراکش قرارداد دارد، بااین‌حال گویا موضوع کمی جدی‌تر شد و مذاکراتی نیز بین او و فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفت. ظاهرا قرار است او پس از جام ملت‌های آفریقا که چند وقت دیگر در مصر برگزار می‌شود، با مراکشی‌ها خداحافظی کرده تا سرمربی تیم ملی ایران شود. در این میان موضوع مبهم موضوع به این برمی‌گردد که هرنار دقیقا در همان فیفادی ها که تیم ملی با سوریه و کره جنوبی بازی دارد با مراکشی‌ها درگیر جام ملت‌های آفریقاست و این موضوع کمی ابهام حضور او روی نیمکت ایران را بیشتر می‌کند. از طرفی هم مراکشی‌ها خبر داده‌اند با او تا سال 2022 قرارداد دارند و کار خود را با رنار ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار