اجرای طرح زوج و فرد در کلانشهر اصفهان به تعویق افتاد

اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان قرار بود از امروز شنبه آغاز شود که بنا به اعلام رییس پلیس راهور اصفهان این طرح دوباره و به دلیل حفظ حقوق شهروندی به تعویق افتاده است.

پیش از این مقرر بود که طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان از هفدهم خرداد امسال آغاز شود اما رییس پلیس راهور اصفهان اعلام کرد که این طرح بدلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های ارسال پیامک به متخلفان یک هفته به تعویق می‌افتد.
درحالیکه امروز بیست و چهارم خرداد قرار بود که این طرح اجرا شود اما بنا به گفته رییس پلیس راهور اصفهان هنوز ساز و کار ارسال پیامک به متخلفان طرح زوج و فرد فراهم نشده است لذا باز هم اجرای آن به تعویق افتاد.
سرهنگ محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پلیس راهور اصفهان تا کنون چند بار اجرای طرح زوج و فرد را به تعویق انداخته است که تنها دلیل آن حفظ حقوق شهروندان و اهمیت آن است.
وی با اشاره به افزایش هزینه تخلف طرح زوج و فرد و رسیدن آن به یکصد هزار تومان، افزود: ممکن است شهروندان یا مسافران بدلیل نا آگاهی وارد طرح زوج و فرد شوند و اگر پیامک آنی برای آنها هنگام ورود به محدوده طرح ارسال نشود، آنها چند بار جریمه و هزینه‌های سنگینی برای آنها ایجاد می‌شود.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه درباره زمان اجرای این طرح در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود، ادامه داد: بهمین دلیل پلیس راهور اصفهان اصرار دارد که ابتدا زیرساخت‌ها و ساز و کار ارسال پیامک آنی تخلف در طرح زوج و فرد راه اندازی شود تا حقوق شهروندان پایمال نشود.
وی با بیان اینکه زیرساخت ارسال پیامک به متخلفان طرح زوج و فرد باید توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ایجاد شود، تاکید کرد: هیچ اختلاف نظری در بین مدیران استان درباره اجرای طرح زوج و فرد وجود ندارد و تنها دلیل به تعویق افتادن آن موضوع سامانه ارسال پیامک و حفظ حقوق مردم است.
وی اضافه کرد: طرح زوج و فرد با پیشنهاد پلیس راهور و تصویب ستاد مدیریت کرونا و شورای ترافیک استان با هدف کاهش ترافیک در کلانشهر اصفهان اجرا خواهد شد.
رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به اینکه تابلوهای مربوط به طرح زوج و فرد در اصفهان بر اساس ساعت‌های جدید تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: ساعت اجرای این طرح از هشت تا ۱۴ و از ۱۷ تا ۲۲ است.
به گفته وی، اگر خودرویی با پلاک غیر مجاز وارد محدوده اجرای طرح زوج و فرد شد هر سه ساعت یک بار برای آن تخلف ثبت می‌شود.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند.
طرح زوج و فرد در سال‌های گذشته بیشتر در فصول سرد و بمنظور کاهش آلایندگی هوا در اصفهان اجرا می‌شد؛ این طرح در زمان شیوع بیماری کرونا نیز تا اواخر فروردین در این شهر اجرا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار