کیوان قنبرزاده: دوومیدانی قهرمان‌کُش است!

رکوردار پرش ارتفاع ایران با انتقاد از وضعیت قراردادهای مالی در دوومیدانی گفت: دوومیدانی ورزش قهرمان‌کُشی است؛ با اینکه ورزشکار به رشته علاقه دارد اما شرایط مالی تا جایی بد است که بعد از مدتی این ورزش را رها می‌کند.

کیوان قنبرزاده، رکورددار پرش ارتفاع ایران در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت تمرینی خود در شرایطی که ورزشگاه‌ها باز شده‌اند اشاره کرد و گفت: تمریناتم را بعد بازگشت از روسیه قطع نکردم و زمان را هدر ندادم. خوشبختانه ورزشگاه‌ها باز شده‌اند و برای ادامه تمرینات مشکل خاصی ندارم. منتظر شروع مسابقات هستم. امیدوارم شرایط خوبی فراهم شود تا نتیجه تمرینات زمستانم را بگیرم. مسابقات داخلی از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و امیدوارم که با ادامه برنامه‌هایمان با بدنی آماده شرکت کنم.
قنبرزاده در مورد احتمال لغو کامل المپیک توکیو در پی شیوع ویروس کرونا گفت: هدفم رسیدن به سطح المپیک و ورزشکاران برتر دنیا است بنابراین اگر بازی‌های توکیو لغو شود، مسابقات دیگری مثل قهرمانی جهان وجود دارد که ورزشکار می‌تواند خود را نشان بدهد و به اهداف خود برسد. هرچند حساسیت این بازی‌ها زیاد است اما ورزشکاری که به دنبال المپیک است باید در کنارش چیزهای دیگری مثل رکورد خوب یا عملکرد خوب در مسابقات جهانی هم داشته باشد. لذت ثبت رکوردهای بزرگ شاید از یک المپیک ناموفق بیشتر باشد.
ورزشکاران را رها نکنید
او در مورد وضعیت ورزشکاران در شرایطی که شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد، بیان کرد: شرایط خاصی پیش آمده است اما مطابق با پیش بینی‌ها گویا در آینده به مشکلی برنمی‌خوریم. در حال حاضر شوک وارد شده اما باید با آن زندگی کنیم و چاره‌ای نیست. مسابقات اروپا هم از سر گرفته شده است. جامعه و به طور خاص جامعه ورزش با آزمون و خطایی که در چند ماه گذشته انجام داده، بالاخره به یک راه حل می‌رسد.
او در ادامه افزود: فدراسیون‌ها باید قدر این زمان‌ طلایی را بدانند و حتی اگر مسابقه‌ای برگزار نشود به آمادگی ورزشکاران خود اهمیت بدهند و آنها را به امان خدا رها نکنند. ما هم منتظر هستیم تا شرایط تمرینی و اردویی از طرف فدراسیون مشخص شود.
دوومیدانی شغل دوم است!
قنبرزاده در مورد ارائه برنامه‌های تمرینی خود به فدراسیون گفت: چند بار با مسئولان صحبت کرده‌ام اما فعلا برنامه خاصی وجود ندارد و از بی‌پولی حرف می‌زنند. تمریناتم را باید به صورت شخصی ادامه بدهم و بدنم را آماده نگه دارم چون کار دیگری از دستم برنمی‌آید. اگر فدراسیون برنامه خاصی داشته باشد که در خدمت هستم در غیر این صورت چاره‌ای جز تمرین با هزینه شخصی ندارم.
او در پاسخ به این سوال که تمرین با هزینه شخصی برایتان سخت نیست؟ بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت مالی باشگاه‌ها و قراردادها خوب نیست، شرایط سختی داریم چون مبالغ خیلی کمی پیشنهاد می‌شود. ورزشکار حقوق و درآمدی ندارد پس بفرمایید که ورزش زنگ تفریح یا شغل دوم اوست. یک ورزشکار حرفه‌ای باید درآمدش از طریق ورزش باشد اما اکنون دومیدانی شغل دوم شده است. حقوق کافی، لیگ خوب و اعزام به مسابقات بین‌المللی نداریم تا درآمدی کسب کنیم.
دوومیدانی قهرمان‌کُش است
رکورددار پرش ارتفاع ایران با انتقاد از شرایط دوومیدانی، گفت: دوومیدانی ورزش قهرمان‌کُشی است؛ با اینکه ورزشکار به رشته علاقه دارد اما شرایط مالی تا جایی بد است که بعد از مدتی آن را رها می‌کند. مگر چقدر می‌تواند تحمل کند؟ محمد ارزنده رکورددار پرش طول با دو بار سابقه المپیک هنوز هم بدن آماده‌ای دارد اما نمی‌تواند. محمد و محمود صمیمی کجا هستند؟ اگر همین الان به آنها ۶ ماه زمان بدهند از بقیه بهتر می‌شوند اما کنار رفتند. امیدوارم این اتفاقات تمام شود و وضعیت سروسامان بگیرد. همه می‌گویند ما اوضاع را درست می‌کنیم اما در آخر مبالغ خنده‌داری به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار