طرح اصفهان 2020 برای رونق گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی را باید با همدلی و همراهی دغدغه‌مندان دولتی و بخش خصوصی پیش برد زیرا با نگاه بخشی نمی‌توان این رویداد مهم را برگزار کرد.

احمدرضا منزه: نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان با حضور مسئولان برگزار شد. فریدون اللهیاری در این نشست خبری اظهار کرد: بین‌المللی کردن نمایشگاه رویکرد جدی یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان است که تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شده است.

او ادامه داد: نمایشگاه فرصت مهمی برای عرضه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها و امکان مهارت‌آموزی در این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت‌های عظیمی داریم، اظهار داشت: اصفهان از منظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جایگاه ممتاز و ویژه جهانی را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ٣٠ نوع گردشگری به‌عنوان محور و پتانسیل گردشگری اصفهان موردتوجه است، خاطرنشان کرد: افزایش توانمندی‌ها در عرضه و قابلیت‌های این حوزه با برگزاری نمایشگاه‌ها اجرایی و نهادینه می‌شود. به گفته او باید برندسازی گردشگری در حوزه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان جایگاه خود را تثبیت کند.

اللهیاری تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال در کنار هم قرار گرفته که این مهم در جهت ارتقا کیفیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: از خواهرخوانده‌های اصفهان و سفرا و رئیس شورای جهانی گردشگری آسیا و اقیانوسیه برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

او با بیان اینکه ٣٧٤ طرح با صرف ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش گردشگری این استان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: استعلام در طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری از مشکلات سازمان میراث فرهنگی بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که این امر را بر عهده دارند اگر مدت ١٥ روز پاسخگو نبودند استعلام به‌عنوان موافقت تلقی شود.

*حضور مهمانان خارجی متعدد در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: از سفرای خارجی کشورهای هدف و مسئولان گردشگری شهرهای خواهرخوانده از کشورهایی نظیر رومانی، چین، اسپانیا و مالزی برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان دعوت کردیم و آنها هم علاوه بر اعلام آمادگی و حضور، هیئت‌های خود را معرفی کردند.

علیرضا سالاریان اضافه کرد: همچنین تور گردانانی از مجارستان، سوئیس و اتریش و ترکیه برای بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی دعوت شده‌اند.

او با بیان اینکه سال گذشته شروع به معرفی نمایشگاه کردیم، اظهار کرد: چنین نمایشگاهی برای نخستین بار در حال برگزاری است و در این راستا تلاش شد که بروشورها و پوسترهای مناسبی را برای کشورهای مختلف ارسال کنیم تا نمایشگاه شناخته شود و این نشان از اهمیت گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان است.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه از لحاظ فرهنگی ما می‌توانیم با دنیا از طریق شهر اصفهان ارتباط برقرار کنیم، گفت: یکی از راه‌های گسترش ارتباطات، دیپلماسی شهری است و با توجه به اینکه اصفهان یک شهر موزه است با معرفی آن می‌توان ارتباط خوبی با دنیا گرفت.

او با بیان اینکه این نمایشگاه با رویکرد بین‌المللی کار خود را آغاز می‌کند، ادامه داد: در تلاش هستیم که این نمایشگاه را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم و امیدواریم پروژه جدید نمایشگاه به‌زودی به سرانجام برسد تا بتوانیم نمایشگاه بعدی را در این مکان برگزار کنیم.

سالاریان افزود: تورهای گردشگری مختلفی را برای اصفهان گذاشتیم که در کنار آن یزد و شیراز را هم معرفی کنیم و ما در تلاشیم که با جذب فعالان گردشگر در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کنیم.

او با انتقاد از فرهنگ شهری گفت: تردد ما در شهر مشکل دارد، ما دو هفته آینده مهمان‌های مهمی در شهر خواهیم داشت و باید شهر زیبا باشد، شاید نتوانیم زیرساخت‌ها را به سرعت درست کنیم اما با حضور گردشگر می‌توانیم زیرساخت‌ها را هم فراهم کنیم اما باید گردشگر را به هر طریقی که می‌توان جذب کرد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان خطاب به اصحاب رسانه گفت: اگر به اصفهان علاقه دارید، برای معرفی اصفهان حضور محکم و قوی داشته باشید و با ارتباط‌گیری با همتایان خود در خارج از کشور به توسعه گردشگری کمک کنید.

*طرح اصفهان 2020 اجرایی می‌شود

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید نگاه تمامی مدیران و سیاست‌گذاران نسبت به موضوع گردشگری متفاوت باشد، گفت: این نگاه در مجموعه شورای شهر و شهرداری فعلی حاکم است و این نهاد با نگاه اصلاح و توسعه شهر در راستای گردشگری حرکت می‌کند.

نصیر ملت با بیان اینکه توسعه ناهمگون در شهر نتیجه نگاه اشتباه بوده است، تصریح کرد: اکنون مسیر توسعه شهر تمرکز بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و هنری است.

او اظهار داشت: تمامی توان‌ها و ابزارها را برای اصلاح مسیر و طرح اصفهان ٢٠٢٠ به کار گرفتیم تا سال ٢٠٢٠ شهر اصفهان در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ورود مشاوران و مشارکت‌کنندگان ذینفعان بخش دولتی و خصوصی به موفقیت طرح اصفهان ٢٠٢٠ کمک می‌کند.

او خاطرنشان کرد: امروز بعد از تصویب طرح اصفهان ٢٠٢٠ دبیرخانه آن شروع به کار می‌کند تا تمامی انتظارات دغدغه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری برطرف شود.

ملت بیان کرد: در طرح اصفهان ٢٠٢٠ بالغ‌بر ۶ هدف اصلی شناسایی شده و قصد داریم این طرح را از طریق نمایشگاه اطلاع‌رسانی کنیم.

او ادامه داد: نمایشگاه ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای اطلاع‌رسانی طرح اصفهان ٢٠٢٠ و ارتقا صنعت گردشگری است.

*حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گردشگری اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: خرسندیم که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان شرایطی را فراهم کرده تا فعالان اقتصادی تمام حوزه‌ها در نمایشگاه‌ها فعالیت کنند که امیدواریم این مهم به رونق اقتصادی منجر ‌شود.

علی یارمحمدیان افزود: امروز شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و گردشگری باعث افزایش جذب گردشگر در یک شهر و منطقه می‌شود، در زمان حال نمایشگاه‌ها بهترین ابزار بازاریابی برای هر شغل هستند.

او ادامه داد: امروزه محیط طبیعی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی تنها موجب جذب گردشگر نمی‌شود بلکه رویدادهای فرهنگی، اقتصادی و برگزاری نمایشگاه‌ها باعث جذب گردشگر در استان، منطقه و کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت‌های بخش خصوصی و دولتی فراهم آورده است.

او با بیان اینکه اصفهان قطب گردشگری کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ٩٦، اصفهان رتبه نخست جذب گردشگران خارجی و رتبه دوم جذب گردشگران داخلی را به خود اختصاص داده است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: تاکنون ٣٠٠ مشارکت‌کننده حضور خود را در این نمایشگاه قطعی کردند تا در فضایی بالغ‌بر ٩ هزار مترمربع دستاوردها و محصولات خود در این حوزه را ارائه دهند، همچنین در این نمایشگاه توجه ویژه‌ای به صنایع‌دستی اصفهان شده است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از ۲۸ الی ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای بازدید عموم دایر می‌شود.

ارسال نظر