پاکدل: با این نرخ ارز فدراسیونها با چالش بزرگی مواجه می‌شوند/ مستاصل شده‌ایم

رییس فدراسیون هندبال گفت: شیوع کرونا از یک سمت و بالا رفتن نرخ ارز از سوی دیگر فدراسیون های ورزشی را با چالش بزرگی روبه رو خواهد کرد.

علیرضا پاکدل، در خصوص آغاز تمرینات تیم های ملی هندبال جوانان و نوجوانان اظهار کرد: وزارت ورزش مجوز آغاز اردوها را نداده است. اعضای این تیم بالاخره تمرینات مجازی را دنبال کرده اند اما نتوانستیم مجوز برگزاری اردوها را بگیریم. وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوزهای لازم را نمی دهند. مستاصل شدهایم. اگر تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان تغییر نکند کار تیم های ملی ما به شدت سخت خواهد بود.
رییس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعویق یا لغو مسابقات قهرمانی آسیا جوانان که به میزبانی ایران است وجود دارد گفت: کنفدراسیون آسیا به ما چیزی اعلام نمی کند. 5 شنبه گذشته موضوع را در جلسه ویدئویی اجلاس جهانی دنبال کردم. گفتند در حال برنامه ریزی هستند و کنفدراسیون آسیا هم قرار است تا آگوست یعنی حدود دو هفته دیگر اعلام کند که مسابقات در همان تاریخ برگزار می شود، به تعویق می افتد و یا بالاخره تکلیف چیست؟
وی در این مورد که اگر مسابقات لغو شود تکلیف هزینه هایی که برای میزبانی شده است چه خواهد شد گفت: مسابقات لغو نمی شود احتمالا به چند ماه بعد، یعنی به سال 2021 میلادی موکول می شود. در مورد هزینه ها هم بحث تجهیز سالن بوده که ما عملا چیزی را از دست نمی دهیم. سالن استانداردهای لازم را نداشت و اکنون نواقص آن برطرف شده است. هزینه خاصی نکردیم و پولی از بین نمی رود.
پاکدل در خصوص اعزام تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا در آذرماه نیز گفت: منتظریم ببینیم آسیا طی هفته های آینده چه تصمیمی خواهد گرفت. ما باید طبق شرایط موجود تصمیم بگیریم. در شرایط کنونی نمی شود برای چیزی تصمیم گرفت. نمی توانم بگویم اعزام می کنیم یا نه! در حال حاضر برای همه چیز بلاتکلیف هستیم و بین زمین و آسمان قرار داریم. تصمیم گرفتن در این شرایط سخت است.
او افزود: وضعیت کشور سخت است، از یک طرف شیوع کرونا و از طرفی هم بالا رفتن ارز. با این مبالغ ارز فدراسیون ها با چالش های زیادی رو به رو خواهند بود. سال گذشته اعزام ها را با دلار 13 تومان انجام می دادیم اما اکنون دو برابر شده است، در حالی که رقم اعتبارات به ریال پرداخت می شود. آیا واقعا فدراسیون ها با این شرایط ارزی می توانند اعزام داشته باشند. تنها دو تا سه فدراسیون هستند که اسپانسر مالی خوب دارند بقیه فدراسیون ها باید چه کنند؟ با این شرایط ارزی چه اتفاقی برای این فدراسیون ها خواهد افتاد؟ اعتبارات تخصیص داده شده در حد پرداخت حقوق کارکنان است. همچنین با این توجیه که ورزش کشور تعطیل است اعتبارات هم تخصیص داده نشده اما باید دانست که رویدادهای بین المللی که تعطیل نشدند و در موعد دیگری انجام خواهند شد.
رییس فدراسیون هندبال در مورد اینکه چرا اسامی کادر فنی بانوان اعلام نشد گفت: کارهای اداری لازم باید طی شود. فرم های مربوطه را ارسال کردیم و منتظریم ببینیم چه می شود. بعد از آن حتما اسامی را مشخص خواهیم کرد.
پاکدل در مورد آغاز برگزاری لیگ برتر هندبال بانوان گفت: همانطور که در تقویم ثبت شده آغاز مسابقات بانوان از مهرماه و آقایان از دهه دوم شهریور ماه خواهد بود. اما همه این ها بستگی به کرونا دارد. باید ببینیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش چه تصمیمی می گیرد. ما خودمان هم در برگزاری رویدادها بلاتکلیف هستیم و نمی توانیم تصمیمی بگیریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار