تردیدها پیرامون خارجی‌های سپاهان

درحالی‌که تمرین‌های سپاهان از شنبه هفته جاری برای حضور در لیگ نوزدهم آغازشده است هنوز تکلیف دو بازیکن خارجی سپاهان مشخص نیست.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: استنلی کی روش و ولادیمیر کومان بازیکنان فصل پیش سپاهان که با بازی‌های چشم‌نواز دل هواداران طلایی پوش را به دست آورده بودند هنوز راضی به امضای قرارداد برای فصل آینده نشده‌اند و همین موضوع ابهام بزرگی را پیرامون این دو بازیکن موثر تیم اصفهانی ایجاد کرده است.از سویی خبرها حکایت از آن داشت که قلعه‌نویی برای این دوستاره تیمش جایگاه ویژه‌ای تعریف کرده و به حضور آن‌ها در ترکیب تیمش کاملا امیدوار است اما باگذشت زمان سرمربی تیم اصفهانی هم تا حدودی پیرامون این دو شاگرد خودش دچار تردید شده است.قلعه‌نویی پیرامون این دو بازیکن می‌گوید:«کومان و استنلی در لیست ما قرار دارند اعتقاددارم و به‌ویژه کومان در لیگ آینده بیشتر می‌تواند به ما کمک کند. کی‌روش دو سالی است که با من است و شناخت کاملی از فوتبال ایران دارد اما کومان در این فصل سال اولش بود و در فصل آینده بسیار بهتر می‌تواند به تیم کمک کند. توقع داریم زود به ما اضافه شوند تا ازلحاظ بدنی عقب نباشند ولی برنامه دادیم اگر یک درصد حضور خوب هوادارمان بود.» قلعه‌نویی در حالی این صحبت را مطرح کرده که حتی همان یک در صد عدم حضور این دو بازیکن در تمرین‌های سپاهان هم ابهام‌هایی جدی را پیرامون آینده کی روش و کومان ایجاد می‌کند.

کی روش عصای دست قلعه‌نویی

دو فصل پیش استنلی کی روش نخستین حضورش را در فوتبال ایران تجربه کرد. مهاجمی که بیشترین دوران حرفه‌ای خود را در دسته‌های پایین‌تر لیگ برزیل پشت سر گذاشته بود و در شرق آسیا هم تجربه بازی داشت به ایران آمد تا تجربه جدیدی در کارنامه‌اش به ثبت برسد.معمولا فوتبال برزیل در دهه‌های اخیر با بازیکنانی تکنیکی نظیر رونالدو و روماریو شناخته می‌شود، اما حضور مهاجمانی که هوش گلزنی سرشاری دارند و از تکنیک بالایی برخوردار نیستند در بزرگ‌ترین کشور صادرکننده بازیکن فوتبال به دنیا چندان غریبه نیست.همین چند سال پیش بود که ماریو ژاردل با تکیه‌بر همین شیوه بازی یعنی شم گلزنی بالا و برخوردار بودن از فیزیک مناسب بدنی هفت سال رویایی را در فوتبال پرتغال و دو تیم پورتو و اسپورتینگ لیسبون تجربه کرد و در چند سال گذشته هم بازیکنانی نظیر فرد و هالک با همین ویژگی‌ها به ترکیب اصلی برزیل رسیده‌اند.دو فصل پیش یکی از همین بازیکنان صادره از برزیل نمایش خود را در لیگ ایران آغاز کرده و آمار بسیار خوبی نسبت به گذشته بر جای گذاشته است. نگاهی به تیم‌های گذشته استنلی کی روش نشان می‌دهد که این مهاجم 30 ساله اگر با همین روند ادامه دهد می‌تواند بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را در ایران تجربه کند. درحالی‌که نگاهی به سابقه این بازیکن نشان می‌دهد، دوران حضورش در تیم‌های برزیلی دوامی نداشته و مدام از تیمی به تیمی دیگر قرض داده‌شده است.بهترین آمار گلزنی این مهاجم 195 سانتی‌متری فصل پیش رقم خورد جایی که او با 16 گل زده همراه با لوسیانو پریرا عنوان مشترک بهترین گلزن لیگ هجدهم را به خود اختصاص داد.کی روش دو فصل پیش هم در ذوب‌آهن علی‌رغم مصدومیت 9 بار گلزنی کرد. استنلی در سال 2012 هم آمار هشت بار گلزنی را در 17 بازی را به ثبت رسانده بود.جالب اینکه مهاجم تنومند سپاهان در لیگ هجدهم در شش هفته ابتدایی گلی نزد ولی از دقیقه 90 دیدار برابر پارس جنوبی در هفته ششم موتور گلزنی اش روشن شد. استنلی سپس در مقابل فولاد هم دومین گل خود را ثبت کرد تا در مسجدسلیمان با زدن دو ضربه سر مشابه به چپ و راست دروازه میلاد فراهانی گلر تیم نفت، یک پیروزی ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد و خودش را هم چهار گله کند.روند گلزنی های کی روش تا پایان لیگ فصل گذشته همچنان ادامه پیدا کرد و در عدد 16 متوقف ماند.

کومان بازی‌ساز اصلی سپاهان در میانه میدان

ولادیمیر کومان هافبک بازی‌ساز مجارستانی فصل پیش با قراردادی دوساله به سپاهان پیوست.امیر قلعه‌نویی پس از ورود به سپاهان مدت‌ها به دنبال خرید بازیکن جدیدی در مرکز میدان بود و درنهایت به کومان رسید.این بازیکن کومان ۲۹ ساله ، ۳۶ بازی ملی برای مجارستان انجام داده و هفت گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شد.کومان پیش از حضور در لیگ ایران بازیکن ثابت آدنااسپور در سوپر لیگ و دسته اول باشگاهی ترکیه بود. وی در تیم‌هایی چون دیوسگیوری مجارستان ، اورال و کراسنودار روسیه، سمپدوریا ، باری ایتالیا و موناکو فرانسه نیز سابقه بازی دارد.در فصل گذشته هم کومان یکی از مهره‌های کلیدی امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رفت و به‌عنوان یک هافبک طراح در میانه زمین ایفای نقش می‌کرد.البته مصدومیت این بازیکن در اواخر فصل گذشته موجب شد تا کومان سه بازی پایانی تیمش را از دست بدهد و قلعه‌نویی را با دردسر روبرو کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار