مرمت مقبره باباقاسم، تلاشی برای ماندگاری تاریخ

مرمت و استحکام بخشی مقبره باباقاسم با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان و باهمکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به اتمام رسید.

مرمت مقبره باباقاسم، تلاشی برای ماندگاری تاریخ

به گزارش ایمنا، شهر اصفهان به واسطه بافت تاریخی چند صد ساله اش، آرامگاه بزرگان زیادی است که از جمله آن ها می توان به آرمگاه های میرفندرسکی، میرداماد و باباقاسم، اشاره کرد که هریک عارف و سالک در راه حق و حقیقت بوده و در زمان خود از شهرت و محبوبیت های خاصی برخوردار بوده اند.


شهرداری اصفهان در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود مرمت مساجد و آرامگاه ها و مقبره های تاریخی را در کنار دستگاه هایی همچون اداره اوقاف و امور خیریه انجام داده و مبالغی را در این خصوص پیش بینی کرده است.

یکی از این مقبره ها که مرمت و استحکام بخشی آن به پایان رسیده، مقبره بابا قاسم عارف و سالک قرن هشتم هجری است که در خیابان هاتف مجاور چهارراه ابن سینا واقع شده است.


به گفته حسین کارگر، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان، برای اجرای این پروژه ۲۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به مرمت شکاف دیواره مقبره بابا قاسم ادامه داد: شکاف این مکان به همت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام شد.


مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سبک سازی بام مقبره بابا قاسم به ارتفاع ۴ متر انجام شده است، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی استحکام بخشی مقبره باباقاسم و فضاسازی اطراف آن نیز تکمیل شد.















ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار