دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات است؛ صدور احکام مدیران متخلف به زودی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام مدارس دولتی خلاف مقررات است، گفت: از آغاز ثبت‌نام تاکنون مدارس ۷ مدیر متخلف مدارس دولتی که تقاضای وجه کردند به هیات معرفی شدند و احکام آنها به زودی صادر می‌شود.

محمد اعتدادی در بازدید از دفتر این خبرگزاری، با اشاره به دغدغه خانواده‌ها بابت پرداخت شهریه مدارس، اظهار داشت: دریافت شهریه از والدین هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات و سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: به مدیران مدارس دولتی تاکید شده هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان از دریافت هرگونه وجه به غیر از هزینه کتاب و بیمه دانش‌آموزی از والدین خودداری کنند.


پرداخت شهریه مدارس دولتی اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پرداخت شهریه اجباری نیست، گفت: در صورتی که والدین به صورت داوطلبانه خواهان مشارکت در پرداخت هزینه‌های مدرسه باشند، این پرداخت وجه باید بعد از بازگشایی مدارس و تشکیل انجمن اولیا و مربیان باشد و هنگام ثبت‌نام هیچ مبلغی نباید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: دغدغه مردم برای پرداخت شهریه هنگام ثبت‌نام، دغدغه ما هم هست و به مدیران توصیه شده که امر ثبت‌نام با آرامش پیش برود و والدین فقط نگران ثبت‌نام فرزندشان باشند و مسائل مالی هیچ‌گونه مشکلی را برای خانواده‌ها پیش نیاورد.

اعتدادی ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم اگر مدیری در هر مرکز آموزشی دولتی تقاضای وجه شهریه برای ثبت‌نام دانش‌آموز داشت به صورت موردی به آموزش و پرورش گزارش کنند.

وی با اشاره به معرفی مدیران متخلف به هیات رسیدگی به تخلفات اداری، اظهار داشت: از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در تیر‌ماه تا‌کنون 7 مدیر متخلف که تقاضای وجه هنگام ثبت نام کردند به هیات معرفی شدند و احکام آنها به زودی صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: همانطور که سلامت دانش‌آموزان برای ما حائز اهمیت است، فکر و نگرانی مردم هنگام ثبت‌نام فرزندانشان نیز برای ما دغدغه است و نمی‌خواهیم خانواده‌ها نگرانی بابت شهریه مدارس دولتی داشته باشند.

ثبت‌نام پایه‌های اول، هفتم و دهم حضوری است

وی افزود: والدین برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

اعتدادی با بیان اینکه برای ثبت‌نام میان پایه نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست، گفت: فقط خانواده‌هایی که قصد تغییر مدرسه فرزندانشان را دارند باید به مدرسه جدید مراجعه کنند و نیازی به مراجعه همه والدین به مدارس در شرایط فعلی نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار