راه‌اندازی نرم‌افزاری برای انتقال مواد بازیافتی

در بسیاری از مواقع مدیران تمایل به پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌هایی دارند که دارای بازدهی سریع باشد و همین امر موجب آسیب به موضوعات پایه و زیربنایی تصمیمات کارا می‌گردد. من‌جمله مبحث آموزش که سال‌ها مغفول مانده و با توجه به مقدار تناژ پسماند روزانه که ۲۵۰ تن است اهمیت بسیاری دارد.

گروه خبر - فاطمه کاویانی: بهبود اجرای طرح‌های نوین و به‌روز در مدیریت پسماند نیاز به فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف جامعه دارد. مهندس سبحان نظری مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان با اشاره به این مطلب گفت: در بسیاری از مواقع مدیران تمایل به پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌هایی دارند که دارای بازدهی سریع باشد و همین امر موجب آسیب به موضوعات پایه و زیربنایی تصمیمات کارا می‌گردد. من‌جمله مبحث آموزش که سال‌ها مغفول مانده و با توجه به مقدار تناژ پسماند روزانه که ۲۵۰ تن است اهمیت بسیاری دارد. آموزش نیروهای مردمی از قبیل خانواده‌ها و مراکز آموزشی و تربیتی ازجمله کودکان موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی لازم جهت انجام فرآیند می‌گردد. لازم به ذکر است تأثیرات مثبت آن به خود شهروندان بازمی‌گردد. به‌طور مثال وجود شیشه در پسماند ورودی به کارخانه که در ادامه وارد چرخه تولید کود نیز می‌گردد. یکی از معضلات کارخانه بازیافت است که به علت عدم تفکیک از مبدأ وارد پروسه تولیدشده و پس از سرند نهایی در کود قابل‌عرضه به بازار وجود دارد و با توجه به کانون مصرف عمده در فضاهای سبز شهری، موجب آسیب به شهروندان و اهم آن کودکان حین انجام بازی می‌گردد. هم‌چنین سلامت نیروهای شاغل در سایت بازیافت هنگام انجام عملیات تفکیک به مخاطره میافتد که عواقب جبران‌ناپذیری دارد تمرکز بر موضوع آموزش رویکردی است که سازمان در اولویت قرار داده و با توجه به ظرفیت مدارس در اکثر دبستان‌ها شهرستان آغازشده و با تعامل شبکه بهداشت و درمان برنامه‌های لازم برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده در دوماهه گذشته یکی از مسائل پیش روی شرکت بازیافت مستهلک بودن ماشین‌آلات کارگاهی و صنعتی فعال در سایت است که در این راستا اقدامات لازم جهت اصلاح و بهبود عملکرد آنها صورت پذیرفته است که می‌توان به اصلاح دستگاه ترمیناتور و اضافه نمودن سرند جدید با طول ۹/۵ متر همراه تیغه‌های بیشتر اشاره نمود که با تغییر خط تولید افزایش راندمان کاری، تفکیک بهتر مواد قابل بازیافت، کاهش مواد دفنی و در ادامه حفظ محیط‌زیست سالم می‌گردد. در ادامه تلاش می‌کنیم که با اصلاح ماشین‌آلات و ایجاد خط نوین آلیاژ پلاستیک و کود مرغوب‌تر مطابق با استاندارد جهانی و ایجاد شرایط مطلوب کاری و پرسنلی گام مؤثر برداریم؛ و با همکاری ادارات و سازمان‌های همکار از قبیل محیط‌زیست، شبکه بهداشت و درمان و جهاد محترم کشاورزی در ایجاد جامعه‌ای امن و سالم همکاری‌های لازم صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان از راه‌اندازی نرم‌افزاری در سازمان بازیافت خبر داد و اضافه کرد: به‌تازگی اپلیکشینی راه‌اندازی شده که با نصب آن روی گوشی همراه می‌توان میزان بازیافت هر ساختمان بر اساس نوع و وزن مواد بازیافتی اعلام شود. او در مورد ویژگی‌های این اپ طراحی‌شده گفت: افراد می‌توانند مواد بازیافتی خود را به مراکز بازیافتی اعلام کنند و در کمترین زمان ماشین حمل بازیافت به منزل یا محل اعلامی از طرف شهروندان مراجعه خواهد کرد و به ازای آن مبلغی به‌عنوان اعتبار برای هر نفر لحاظ می‌گردد که می‌توانند از طریق این اعتبار قبوض اداره‌های خدماتی را پرداخت و همچنین خرید اینترنتی کنند؛ و انتظار می‌رود این طرح با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی برای نخستین بار در کشور در شهرستان لنجان راه‌اندازی شود. نظری با انتقاد از اینکه در لنجان هیچ کیوسک دریافت بازیافت وجود ندارد، افزود: در شهرستان لنجان افرادی وجود دارند که توانایی استفاده از گوشی اندروید ندارند می‌توان با راه‌اندازی مجدد کیوسک‌های دریافت بازیافت عملکرد بهتری ارائه کرد. او اضافه کرد: به‌تازگی طرحی به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم که سطل‌هایی زیرزمینی هوشمند نام دارد در این طرح که سطل‌های بزرگ زیرزمین کار می‌شود و بر اساس میزان زباله‌ای که در آن ریخته می‌شود کارت خرید داده می‌شود. نظری خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن طرح‌ها زیرساخت‌های لازم فراهم شده همچنین در این راستا الگوبرداری از شهرهای موفق در زمینه بازیافت که مشهد جز سرآمدان آن بوده جز اولویت‌ها به‌حساب می‌آید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار