رونمایی از کتاب جمشیدخانیان در کافه قصه اصفهان

کتاب «ادسون آرانتس دوناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی اش» نوشته جمشید خانیان در روزشنبه 24تیرماه از ساعت 19 درکافه قصه اصفهان رونمایی می شود.

به گزارش برنا،«ادسون آرانتس دوناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی اش» (داستان های فارسی،قرن ۱۴)کتابی از انتشارات فاطمی است که جمشید خانیان نویسنده محبوب دیروز و امروز نوجوانان، با همان دفت و وسواس همیشگی اش، در این داستان برای نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان از زاویه های دیگری به یک فاجعه تاریخی، یعنی آتش سوزی سینما رکس آبادان، می نگرد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:همه چیز از کشیدن یک منحنی پیچ در پیچ شروع شد. وقتی که ادسون آرانتس دو ناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی اش سر از داستان نویسنده درآوردند و همه چیز را به هم ریختند. قرار بود یک داستان واقعی با آدم ها و نام های واقعی نوشته شود، اما با ورود ادسون آرانتس دو ناسیمنتو و خرگوش هیمالیایی اش به ذهن نویسنده، خیال و واقعیت در هم شدند و …
خانیان نویسندگی برای کودکان و نوجوانان را در دهه 80 و پس از سال ها کار در حوزه ادبیات بزرگسال آغاز کرد و بعد از آن خودش را متعلق به دنیای ادبیات کودک و نوجوان دانست و برای آن ها آثار زیادی را خلق کرد. از آثار او می توان به «قلب زیبای بابور» برگزیده ۲۰۰۵ کتابخانه مونیخ، «لاک پشت فیلی» برگزیده کتاب سال شهیدحبیب غنی پور-۱۳۸۶ «ناهی» برگزیده کتاب سال شهید حبیب غنی پور- ۱۳۸۷، «طبقه هفتم غربی» برگزیده کتاب فصل - بهار ۱۳۸۷، رمان «غوص عمیق»، «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» و «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده» اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار