یارانه و برق افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند قطع می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با توجه به افزایش مراجعات بیماران با علائم مشکوک به کووید ۱۹، افزایش بستری در بیمارستان و تعداد نتایج مثبت از مراجعینی که نیازمند به آزمایش بوده‌اند، مجدداً شهرستان اردستان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ۱۴ روز گذشته میزان بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ افزایش چشم‌گیری داشته و از ۱۴ نفر عبور کرده است، افزود: یکی از دلایل بسیار مهم ایجاد این وضعیت، استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی و بی‌توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه زمانی که میزان بستری‌ها افزایش پیدا کند، قطعاً تلفات نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: از شهروندان خواهشمندیم در وضعیت به وجود آمده، از شرکت در هرگونه تجمعی که می‌تواند به دلیل رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به ابتلای شما و اعضای خانواده به بیماری خطرناک کووید۱۹ شود، جدا خودداری کنند.
ذبیحی با اشاره به قرمز بودن شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این وضعیت چند برابر می‌شود و موضوع کاملاً جدی است.
وی با بیان اینکه مسئولان هیئات و یا افرادی که تحت عنوان عناوین مختلف دستورات ستاد کرونا شهرستان را اجرا نکنند و موجب خطر جانی برای افراد شوند کمیته بازرسی و نظارت به تخلفات آن‌ها رسیدگی خواهد کرد، گفت: این افراد طی بازدیدهای مستمر و روزانه‌ای که تیم‌های بازرسی انجام می‌دهند تذکر لازم را دریافت و تعهدنامه پر خواهند کرد.
یارانه و برق افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند قطع می‌شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، اضافه کرد: افرادی که به هر دلیلی پس از ابلاغ تعهد مجدداً نسبت به رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند در خصوص قطع یارانه و برق آن‌ها اقدام خواهد شد و متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
ذبیحی افزود: شهروندان در اماکن عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند، نوع ماسک مهم نیست حتی ماسک پارچه‌ای ساده می‌تواند از انتشار بیماری جلوگیری کند و شستشوی دست‌ها با آب و صابون در جلوگیری از انتقال ویروس بسیار مؤثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: به زودی با تشکیل جلسه ستاد کرونا شهرستان محدودیت‌هایی که در وضعیت قرمز بیماری باید انجام شود را در دستور کار ادارات و نهادهای متولی قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار