اختصاص بودجه به نمایندگان کاری اصولی نیست

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هفتم بودجه مربوط به طرح‌های عمرانی است و مابقی بودجه جاری خواهد بود.

به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان اظهار کرد: تحریم‌هایی که در سال 97 اعمال شد اثر خودش را در سال 98 نشان داد و امسال نسبت به سال گذشته سال سخت‌تری خواهد بود، البته آثار مثبت راهبرد مقاومت جمهوری اسلامی به مرور مشخص می‌شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه سال 98 بر مبنای صادرات حدود 300 هزار بشکه در روز بسته شده است، اگرچه احتمال افزایش فروش نیز وجود دارد اما در این صورت تکالیف بودجه‌ای نیز افزایش می‌یابد.

او در اشاره‌ای به تقسیم بودجه عنوان کرد: یک هفتم بودجه مربوط به طرح‌های عمرانی است و مابقی بودجه جاری خواهد بود.

فولادگر خاطرنشان کرد: سهم شهرستان اصفهان از بودجه با وجود حضور 46 درصد جمعیت در این شهرستان کمتر از 20 درصد است و امروز کار به جایی رسیده که برای اتمام پروژه‌ها منتظر چند ده میلیون تومان هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ادارات مختلف می‌توانند از ظرفیت تبصره‌های 3، 4 و 5 لایحه بودجه که به ترتیب به موضوع تأمین مالی خارجی، صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت می‌پردازند استفاده کنند، تبصره 18 لایحه نیز به تسهیلات اشتغال اشاره می‌کند که نباید به آن بی‌توجه بود.

او با اشاره به تبصره 19 لایحه بودجه اظهار کرد: در سال گذشته موضوع مشارکت عمومی خصوصی (PPE) مورد توجه بخش خصوصی قرار نگرفت که دلیل اصلی آن ضعف آیین‌نامه‌ای بود، اما در آیین‌نامه جدید مزایایی اضافه شده تا جاذبه برای مشارکت بالا برود که ظرفیت خوبی برای بخش‌های ورزشی و درمان خواهد بود.

فولادگر با بیان این‌که اختصاص بودجه به نمایندگان کاری اصولی نیست، خاطرنشان کرد: میزان اعتبار در اختیار نمایندگان در سال 96 صفر ریال بود و 12 نفر از نمایندگان تصمیم گرفتند این اعتبار را که در مجموع 70 میلیارد تومان شد به طرح تونل سوم اختصاص دهند و امسال نیز هر نماینده 10 میلیارد تومان برای پیشنهاد در اختیار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار