ابطال آزمون دستیاری توجیه قانونی ندارد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار اطلاعیه ای به فضاسازی های اخیر پیرامون آزمون گواهینامه دستیاران تخصصی واکنش نشان داد و اعلام کرد که ابطال آزمون دستیاری امسال توجیه قانونی ندارد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اخباری در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن ادعا شده بود که آزمون ارتقا و گواهینامه سال۹۸ به دلیل تخلفات گسترده وزارت بهداشت، مرکز سنجش پزشکی و همچنین لو رفتن سوالات، از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، انتشار این خبر با توجه به نزدیکی برگزاری آزمون برد تخصصی سردرگمی داوطلبان را همراه داشت.
در این راستا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در روزهای حساس کنونی که جمع زیادی از دستیاران خود را برای حضور در امتحان گواهی نامه و دانشنامه اماده می کنند، پیامی در فضای مجازی پراکنده شده است که آرامش روانی این دانشجویان را به هم می زند و صرفا برای حفظ آرامش این افراد لازم است به موارد زیر توجه شود.
در سال گذشته همانند دوره های قبل اعتراضاتی از سوی تعدادی دستیار به امتحان وارد شد که بعد از بررسی های گسترده، اعتراض این افراد مورد قبول واقع نشد. با توجه به قانع نشدن آنها، اعتراض دستیاران به دیوان عدالت اداری واصل و بررسی آغاز شد که هنوز مراحل دادرسی انجام نشده است.
بنابراین رای صادره برای دستیاران معترض که در فضاهای مجازی منتشر شده است، رای اولیه است که چند ماه قبل صادر شده و پس از آن وزارت بهداشت مستندات قوی را به دیوان عدالت ارایه نموده که قطعا در رای تجدید نظر تاثیرگذار خواهدبود.
در بخشی از اطلاعیه معاونت آموزشی آمده است: مورد شکایت تعداد بسیار محدودی از دستیاران سال گذشته در یک رشته تخصصی بوده است و بنابراین ابطال کل امتحان نه توجیه قانونی دارد و نه امکان پذیر است چراکه دانش اموختگان در سطح کشور به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و برگزاری امتحان مجدد از همه آنها به لحاظ این که اعتراضی به آزمون خود نداشته اند موضوعیتی نخواهد داشت.
طرح موضوع در زمان حاضر و درست قبل از امتحان امسال، و منتشر نمودن متنی که مربوط به ماه ها قبل است قطعا یک بازی رسانه ای است و اهداف خاصی را دنبال می کند.بر این اساس توصیه اکید معاونت آموزشی به دستیاران، حفظ آرامش خاطر کامل و تمرکز بر آمادگی لازم برای شرکت در یک امتحان سالم و بی حاشیه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار