آسیب بیش از ۱۸ هزار اصفهانی به دلیل نزاع در ۵ ماهه نخست امسال

 مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با اشاره به کاهش ۱۳.۵ درصدی نزاع در اصفهان نسبت به سال گذشته گفت: ۱۸ هزار و ۵۸ نفر از مردم استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال در نزاع‌ آسیب دیدند.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با مهر در خصوص آمار مرگ ناشی از سوختگی در پنج ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در این بازه زمانی ۷۸ نفر شامل ۲۳ زن و ۵۵ مرد بر اثر سوختگی در استان اصفهان جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ نفر شامل ۳۵ زن و ۶۹ مرد بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ ۱۱ اصفهانی بر اثر گازگرفتگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی در استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال نیز تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۱ نفر که همگی مرد بوده‌اند بر اثر گازگرفتگی در اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

وی در خصوص آمار مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال ابراز داشت: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۵۸ نفر که شامل شش هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر مرد بوده‌اند در این زمینه به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.

کاهش ۱۳.۵ درصدی نزاع

سلیمانی‌پور تعداد مراجعات نزاع مدت مشابه سال گذشته را ۲۰ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد هفت هزار و ۱۹۸ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: میزان مراجعات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماهه اول سال جاری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی دو نفر مرد در این زمینه جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹ نفر بوده‌اند کاهش چشمگیری داشته‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار