بیش از ۱۳ میلیون جوان در سن ازدواج

به گفته نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای اجتماعی زنان بر اساس آمار ثبت‌احوال در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون نفر در سن و انتظار ازدواج قرار دارند که نشان‌دهنده بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری است.

مریم خزعلی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای اجتماعی زنان با بیان اینکه شورای زنان مسئول تدوین سیاست‌های کلی خانواده بوده است که تصویب آن به اتمام رسیده اما وظیفه این شورا به پایان نرسیده و باید دائما برای اجرای آن نظارت کند تا شاهد تحقق عینی آن در جامعه باشیم، گفت: در همین راستا در معاونت امور زنان ریاست جمهوری «ستاد ملی زن و خانواده» ایجاد شد تا با همکاری و همفکری سه قوه، تمام سیاست‌ها و قوانینی که مربوط به زن و خانواده است را به‌صورت اجرایی در برنامه ۵ ساله و بودجه سنواتی با اعتبار مشخص وارد کند. این نهاد باید گزارش عملکرد خود را هر شش ماه یک‌بار به مجلس شورای اسلامی و پس‌ازآن به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهد. به گفته او آموزش‌وپرورش و آموزش عالی برای کاهش سن ازدواج برنامه آموزشی نداشته‌اند و وزارت ورزش و جوانان در بحث تسهیلات به‌درستی عمل‌نکرده است درحالی‌که در مجلس اعتبار و اختیارات لازم به این نهادها داده‌شده است.

این عضو شورای زنان که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: بر اساس آمار ثبت‌احوال در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون نفر در سن و انتظار ازدواج قرار دارند. تعداد دختران بین ۱۵ تا ۳۰ و پسران بین ۲۰ تا ۳۵ که در سن ازدواج هستند، حدود ۹ میلیون و ۷۶۹ هزار است. همچنین در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ برای زنان و ۳۵ تا ۵۵ برای مردان، یک‌میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در انتظار ازدواج هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار