در حال رایزنی برای انتقال ترمینال زاینده‌رود به پایانه اندیشه هستیم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداري اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 5 میلیارد و 600 میلیون تومان عوارض از مسافران دریافت شد، گفت: پایانه مسافربری کاوه با توجه به اتصال به خط مترو اصفهان، جابجا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، عباس محبوبی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از سه پایانه مسافربری کاوه، صفه و جی، اظهار کرد: برنامه این سازمان حفظ و نگهداری و اداره امور پایانه ها، طرح توسعه و تجهیز پایانه ها و همچنین ایجاد فضای مناسب، خلاق و پویا با توجه به هنر ایرانی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه در سال 97 حدود 13 میلیون مسافر از مسیر پنج پایانه مسافربری اصفهان با 1006 سرویس جابجا شدند، افزود: در بخش معاینه فنی نیز در پایانه جی به بیش از 38 هزار خودرو سواری خدمات ارائه شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداري اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تردد اتوبوس ها از پایانه های مسافربری اصفهان به دیگر شهرها، گفت: در حال حاضر از پایانه های مسافربری اصفهان به 160 شهر کشور تردد انجام می شود که بیشترین آن مربوط به تهران و مشهد است.
وی با اشاره به فعالیت 47 شرکت مسافربری در اصفهان، اظهار کرد: 17 شرکت در ترمینال کاوه، 15 شرکت در ترمینال صفه، 7 شرکت در ترمینال زاینده رود، 6 شرکت در ترمینال جی و یک شرکت در ترمینال صمدیه فعال هستند.
محبوبی با اشاره به عوارض 5 درصدی که شرکت های مسافربری از مسافران دریافت می کنند، افزود: در سال گذشته حدود 5 میلیارد و 600 میلیون تومان عوارض دریافت شده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته در راستای ارائه بهتر خدمات به شهروندان و مسافران دو پایانه صفه و کاوه به خط مترو اصفهان متصل شدند، ادامه داد: سال گذشته در راستای امنیت پایانه ها به خصوص در پایانه کاوه، موتورسیکلت هایی که در آن تردد می کردند، شناسنامه دار شدند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداري اصفهان اضافه کرد: از فروردین امسال در پایانه صفه آزمایشگاه تشخیص طبی دایر شده است، همچنین در سال گذشته فضای شهربازی این پایانه بهسازی شد.
وی با بیان اینکه دو پایانه صفه و کاوه مجهز به اتاق مراقبت از کودک یا اتاق مادر و کودک هستند، ادامه داد: برای ارائه بهتر خدمات، قرار است در پایانه صفه جایگاه گازوئیل اتوبوس احداث شود و هفته آینده مناقصه این طرح برگزار خواهد شد.
محبوبی با اشاره به خدمات اجتماعی در پایانه های مسافربری اصفهان، گفت: از سال گذشته در دو پایانه صفه و کاوه اورژانس اجتماعی فعال در اختیار بهزیستی قرار گرفته است تا دختران و پسران فراری به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
وی همچنین به طرح توسعه ترمینال صمدیه اشاره کرد و گفت: احتمال دارد در 6 ماه دوم امسال کلنگ زنی این طرح انجام شود که با اجرای این طرح از میزان بار ترافیکی دو ترمینال کاوه و زاینده رود کاسته خواهد شد. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداري اصفهان ادامه داد: قرار است پایانه مسافربری اندیشه در سمت زندان اصفهان در فضایی به مساحت 65 هزار متر مربع احداث شود و در حال حاضر 14 هزار متر مربع زمین آن تسطیح شده است و اکنون در حال رایزنی جهت مجوزهای لازم هستیم و در صورت راه اندازی آن، ترمینال زاینده رود به آنجا منتقل خواهد شد.
وی در خصوص جابجایی برخی پایانه های اصفهان با توجه به شلوغی و میزان تردد بالا در برخی مناطق شهر، اظهار کرد: پایانه مسافربری کاوه با توجه به اینکه به مترو اصفهان متصل است جابجا نخواهد شد، البته در حال رایزنی برای انتقال برخی خدمات مربوط به اتوبوس ها در نقطه دیگر شهر هستیم.
محبوبی در خصوص اینکه در برخی پایانه ها، اتوبوس ها به خصوص در شب خارج از ترمینال مسافر سوار می کنند، اظهار کرد: در این راستا با نیروی پلیس راهور و همچنین اداره کل راهداری در تعامل هستیم و پلاک اتوبوس هایی که خارج از ترمینال مسافر سوار می کنند را شناسایی و با آنها برخورد می شود و در حال حاضر یکی از شرکت هایی که اتوبوس هایی آن دچار تخلف شده، تعطیل شده است.
وی تاکید کرد: البته متولی برخورد با اتوبوس های متخلف و شرکت های مسافربری اداره کل راهداری است و مباحث نظارتی مربوط به داخل پایانه ها از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری بررسی می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداري اصفهان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص بودجه طرح توسعه پایانه های مسافربری، اظهار کرد: طرح توسعه پایانه ها به طور معمول از سوی شهرداری مرکزی و بعد از آن با کمک بخش خصوصی انجام می شود و در مجموع 40 درصد بودجه سازمان مربوط به طرح های توسعه و بهسازی پایانه‌های مسافربری است.
وی با بیان اینکه هزینه نگهداری ترمینال کاوه در سال 97 حدود 2 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: بودجه کل پایانه های مسافربری اصفهان در سال جاری 21 میلیارد و 200 میلیون تومان است.
محبوبی همچنین با اشاره به طرح راه اندازی اتوماسیون بار برای نخستین بار در استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع درآمدی سازمان و لزوم پیش بینی تامین هزینه ها برای تداوم خدمت رسانی در پایانه های پنجگانه به شهروندان و استفاده از فضاهای بلا استفاده و تکمیل چرخه خدمات حمل ونقلی در پایانه های مسافربری، سازمان پایانه ها اقدام به راه اندازی اتوماسیون بار در پایانه کاوه در مساحت تقریبی ۳۰۰ متر مربع کرده است.
وی تاکید کرد: طرح راه اندازی اتوماسیون بار در آینده می تواند زمینه ساز جمع آوری مشاغل مزاحم در سطح شهر اصفهان و جابجایی بارهای مجاز توسط اتوبوس های بین شهری با رعایت شرایط استاندارد و حفظ جان و مال مسافران تحت نظارت ارگان های ذیربط خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار