کمبود مراکز انتقال خون در اصفهان

مدیرکل مرکز انتقال خون استان اصفهان، گفت: با توجه به کمبود مراکز انتقال خون در شهر اصفهان، مرکز انتقال خونی که در این کلان‌شهر وجود دارد کوچک بوده و توانایی مراجعین بالا را ندارد.

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار داشت: در تیرماه سال جاری بیش از 14 هزار و 200 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد 11 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل مرکز انتقال خون استان اصفهان با اشاره به آمار اهداکنندگان خون به تفکیک جنسیت، گفت: از بین 11 هزار اهداکننده خون در استان اصفهان 97 درصد آن آقایان و 3 درصد بانوان است که 61 درصد اهداکنندگان به‌صورت مستمر مراجعه می‌کنند.

وی بابیان اینکه بیشترین آمار اهدای خون در استان اصفهان را در شهر اصفهان، داریم، عنوان کرد: مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو بیشترین آمار مراجعه و اهدای خون در استان اصفهان را دارد و مرکز اهدای خون شهرستان کاشان است.

زینلی بابیان اینکه شرایط سنی اهدای خون بین 18 تا 60 سال است، گفت: بیشترین مراجعه‌کنندگان دارای گروه خونی o مثبت است و اغلب مراجعه‌کنندگان در سنین 18 تا 35 سال هستند.

مدیرکل مرکز انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کمبود مراکز انتقال خون در شهر اصفهان، گفت: مرکز انتقال خونی که در شهر اصفهان است برای این کلان‌شهر کوچک بوده و توانایی مراجعین بالا را ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و آمار مراجعان در این مرکز انتقال خون باید در 4 نقطه از شهر مراکزی مانند مرکز انتقال خون خواجو داشته باشیم که استاندار استان اصفهان طی بازدید از مراکز انتقال خون قول افزایش این مراکز را داده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار