فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان منتشر شد

عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی اصفهان از انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، بر اساس متنی که هادی عسکری، عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی اصفهان در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داده، تاریخ برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان، 20 تا 24 آبان ماه سال جاری تعیین شده است.
در متن فراخوان این جشنواره آمده است:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت متبوع، با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «رونق تولید»، به منظور ارتقای سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.
*شرایط جشنواره:
1_ آن دسته از گروه‌هایی که از مهر ماه 1397 تا 30 شهریور ماه 1398 اجرای عمومی نمایش‌های خود را به پایان رسانده باشند (حداقل پنج اجرا، به تایید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان و نهایتا اداره کل استان) می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند. لازم به یادآوری است، گزارش اجرای عمومی نمایش‌ها می‌بایست در درگاه استانی سایت ایران تئاتر به تاریخ اجرای عمومی اثر ثبت شده باشد.
2_متقاضیان لازم است:
فرم تقاضانامه
تائیدیه اجرای عمومی
فیلم اجرای عمومی به‌صورت DVD
و فرم شماره (98_1) را تکمیل و حداکثر تا 30 شهریور ماه 98 به دبیرخانه جشنواره استان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارسال کنند.
3_جشنواره به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا مختص به آثار ایرانی و اقتباسی (آدابته ایرانی شده و با ذکر مشخصات صاحب اصلی اثر و منوط به اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم ) است. لازم به ذکر است، آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نمی‌شود.
4_در جشنواره صرفا آثار صحنه‌ای شرکت کرده و مورد داوری قرار خواهند گرفت. متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آن‌ها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی و در راستای موضوع سال «رونق تولید» باشد نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.
5_ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه تقاضانامه، الزامی است. (مسئولیت آثار بدون مجوز به عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان است.)
6_انتخاب آثار در مرحله استانی به دو شیوه اجرای زنده و بازبینی فیلم بر اساس اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه صورت می‌پذیرد.
7_ با توجه به این نکته که انتخاب آثار برگزیده استان نیز، توسط دبیر خانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر به‌صورت بازبینی فیلم انجام می‌شود، به متقاضیان تأکید می‌شود نسبت بر ضبط صدای واضح و کیفیت تصویری اثر دقت بالایی داشته باشند تا در مراحل انتخاب آثار استانی و بعد از مرحله استانی دچار مشکل نشوند.
8_ متن نمایش‌های برگزیده استان می‌بایست در موعد مقرر به‌صورت لوح فشرده در محیط Word به همراه مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ارسال شود.
9_ چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای فوق اثبات شود، گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.
10_ از آنجا که سالن‌های اجرایی غیر پلاتویی است، فراهم کردن امکانات اجرایی در حد توان دبیرخانه انجام خواهد شد.
*امتیازات:
به گروه‌های راه‌یافته به جشنواره استانی کمک هزینه پرداخت خواهد شد.
*تقویم جشنواره:
آخرین مهلت ارائه تقاضانامه: 30 شهریور 1398
زمان بازبینی آثار: 9 تا 14 مهرماه 1398
زمان برگزاری جشنواره: 20 تا 24 آبان ماه 1398
نشانی دبیرخانه: اصفهان، خیابان آبشار دوم، بعد از پل غدیر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امور هنرهای نمایشی.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار