راه اندازی ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شهری در پالایشگاه اصفهان

نخستین بار در کشور، خط انتقال ،ايستگاه پمپاژ و تصفيه خانه پساب شهري در شركت پالايش نفت اصفهان احداث وراه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون مهندسی وتوسعه شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: برای نخستین بار در ایران پروژه ملي زيست محيطي تصفيه و استفاده صنعتي از فاضلاب شهري در این واحد پالایشگاهی با رويکرد کاهش مصرف منابع آب شرب و ظرفيت 750 متر مكعب درساعت راه اندازي شد.
سید مصطفی الهی افزود: این شرکت برای صيانت از منابع ملي و با توجه به بحران آب در استان اصفهان ، به منظور مصرف بهينه از اين مايه حيات ، استفاده از پساب شهري را براي توليد آب صنعتي مورد نياز، طراحي و اجرا کرده است.
وی این طرح را دارای قابلیت ظرفیت تصفیه 750 مترمکعب برساعت پساب شهری دانست و گفت: بر اساس برنامه ريزي ها، انتقال وتصفيه پساب شاهين شهر با همکاري دو شرکت توانمند داخلي در سه مرحله ساخت ايستگاه پمپاژ پساب در محل تصفيه خانه ،احداث خط انتقال پساب به پالايشگاه و ساخت تصفيه خانه در محل اين شرکت اجرا شد. گرفت. اين پروژه ظرفيت تصفيه ۷۵۰ متر مكعب برساعت پساب شهري را دارد،
معاون مهندسی وتوسعه شرکت پالایش نفت اصفهان هزینه اجرای این طرح را در دو سال با بیش از ۱۰۰ ميليارد تومان بیان کرد و افزود: بر اساس اعلام واحد مهندسي پالايشگاه ، مشكل اساسي بر سر راه محقق شدن اهداف اين طرح و طرحهاي مشابه در كشور، تغيير مشخصات پساب تحويلي است كه انتظار مي رود استاندارد آن از اداره كل استاندارد و سازمان محيط زيست ابلاغ شود و فروشندگان پساب نيز موظف به رعايت آن شوند .
این پساب درگذشته برای مصارف غیر مجاز استفاده مي شد و به طور حتم اجراي اين طرح، ارزش بسيار عظيمي در بخش زيست محيطي محسوب مي شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار