خودروی نمایندگان وسیله رفاهی نیست/ طرح تأمین کالای اساسی با کالابرگ در حال بررسی است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: خودرو‌های تحویلی به نمایندگان به عنوان وسایل مدیریتی است و نه رفاهی.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه غیر علنی امروز مانند سه شنبه هفته گذشته به مسائل داخلی پارلمان پرداخت، گفت: علت غیر علنی بودن نشست، طرح مباحث محرمانه نیست، بلکه به دلیل محدودیت مباحث آیین نامه در اوقات و طرح موضوع‌های جلسات رسمی است.
او ادامه داد: خروج ما از شرایط فعلی مجلس و ایجاد تحول با حضور کارشناسان مختلف از مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان بررسی شد و مقرر شد کمیسیون آیین نامه داخلی بر اساس جمع بندی‌‎ها در ساختار مجلس و نحوه رسیدگی‌ها و اولویت‌بندی‌ها تغییراتی به وجود آورد تا در بمباران طرح‌ها و لوایح کم اهمیت و بی اثر در زندگی مردم قرار نگیریم.
فرهنگی درباره تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان گفت: استفاده از خودرو‌های داخلی تازگی ندارد و با توجه به اینکه حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان سابقه حضور در قوه مقننه را نداشتند، برای رفت‌و‌آمد در حوزه‌های انتخابیه و سرکشی نیاز به خودرو داشتند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: این خودرو‌ها به نام مجلس شماره گذاری شده است و هر چند پس از مدتی مستهلک می‌شوند و برای مجلس آینده قابل استفاده ادوار بعدی نیستند. در دوره‌های گذشته به نام نمایندگان شماره گذاری می‌شد، اما در این دوره چنین نیست.

فرهنگی اظهار کرد: این خودرو‌ها وسیله کار و انجام وظیفه است که نمایندگان با این روش نمی‌توانند از همان روز اول تحویل، خودرو را به فروش برسانند و مابه‌التفاوت دریافت کنند. در نتیجه پس از پرداخت اقساط به نام آنها خواهد شد.
او بیان کرد: این خودرو‌ها به عنوان وسایل مدیریتی است و نه رفاهی. وزرا به عنوان هم‌ترازان نمایندگان گاهی ده‌ها خودرو به اشکال مختلف در اختیارشان است و در مجلس عملاً چنین امکانی نیست و حتی پایین‌تر از آن وجود دارد؛ در حالیکه استانداران و بخشداران امکانات وسیعی در اختیار دارند.
سخنگوی هیئت رئیسه اظهار کرد: مجلس اصرار دارد تا حاشیه‌ها بر آن غلبه نکند و به متن کار‌ها رسیدگی کند. برخی نمایندگان بر اثر انتظاری که ایجاد شد، از دریافت خودرو انصراف دادند و بیان کردند که از خودروهای معمولی استفاده می‌کنیم، ولی مسلماً بر کارکردشان تأثیر منفی خواهد گذاشت.
او یادآور شد: موضوع اختلاف قیمت در بازار خودرو در کمیسیون صنایع در حال بررسی است و این انتظار بجاست که مجلس باید به موضوع خودرو ورود کند، نه اینکه از وسایل خود بی بهره باشد.
فرهنگی طرح تأمین کالای اساسی با کالابرگ را موضوع مهمی توصیف کرد و گفت: مجلس مصرانه این مسئله را دنبال می‌کند و چون مستلزم هماهنگی با دولت است تا در شورای نگهبان با مشکل مواجه نشویم، به تأخیر افتاد و در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت مرتب بررسی‌ها با مسئولان اجرایی ادامه دارد.
او افزود: اصرار داریم با وجود اراده در دولت این طرح را به عنوان نیاز فوری و ضروری تصویب کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار