هاشم صیامی: در فدراسیون دوومیدانی به روی همه باز است

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید از کسانی که منافع دوومیدانی را بر منافع فردی خود ترجیح می‌دهند استفاده می‌کند.

هاشم صیامی به برنامه‌های خود برای دوومیدانی اشاره و بیان کرد: احسان حدادی و حسن تفتیان سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده‌اند و یک ورزشکار هم در رنکینگ جز نفرات سهمیه است؛ در اولویت اول به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب برای این ورزشکاران هستیم. بحث دوم برگزاری مسابقات در کشور است؛ مسابقات کسب سهمیه المپیک از آذر ماه آغار می‌شود، از آنجایی که شرایط اقتصادی و وضعیت ارز خاص است و ورزشکاران هم به مسابقه نیاز دارند، تلاش می‌کنیم که مسابقات باکیفیتی را در ایران برگزار کنیم تا ورزشکارانی که فرصت کسب سهمیه دارند آمادگی لازم را به دست بیاورند.
او در ادامه افزود: به نوعی نماینده فدراسیون قبل هستم چون دبیر بودم و انتخاب شدنم نشان دهنده اعتماد اعضای مجمع به ما است، بنابراین به دنبال ایجاد فضایی هستیم که نقاط قوت دور قبل را تقویت کنیم و نقاط ضعف را به حدال برسانیم. مدعی هستیم در دوره قبل و در بخش نوجوانان و جوانان اردوهای خوبی برگزار کردیم و چندین مدال و مقام آسیایی به دست آوردیم البته این راضی کننده نیست چون ظرفیت و توانمندی جوانان ما بیشتر است.
صیامی اعتبارات فدراسیون دوومیدانی را کافی ندانست و گفت: برای آنکه در آسیا و المپیک حرفی برای گفتن داشته باشیم، اعتبارات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با توجه به شرایط ارز و ماده‌هایی که دوومیدانی دارد، به هیچ عنوان پاسخگو نیست. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قبلا از همه نظر به دوومیدانی کمک کردند اما اگر به دنبال رقم زدن اتفاقات بهتری هستیم باید ما را جدی‌تر ببینند. از طرفی به حمایت بخش خصوصی هم نیاز داریم و درخواست می‌کنم کسانی که توان کمک به ورزش را دارند، جلو بیایند.
او در مورد تخصیص عادلانه منابع دوومیدانی بین ورزشکاران این رشته گفت: با دقت به این موضوع می‌پردازیم و به سادگی از کنارش رد نمی‌شویم. شرایط باید برای ورزشکاری که به دنبال مدال آوری در المپیک است خوب باشد و این وظیفه فدراسیون و سیستم ورزش کشور است اما باید به این سمت برویم و ضمن توزیع درست اعتبارات، شرایطی را فراهم کنیم که سایر ورزشکاران هم مشکل نداشته باشند چون رشته ما مثل فوتبال و والیبال درآمد ندارد.
صیامی در پاسخ به این سوال که آیا اختلافاتی که برخی از اهالی دوومیدانی با فدراسیون قبلی داشتند، باعث کنار گذاشتن آنها در دوره جدید می‌شود؟ بیان کرد: هیچ کسی را کنار نمی‌گذاریم. همه باید از منافع فردی صرف نظر کنیم و منافع ملی و دوومیدانی را در مد نظر قرار بدهیم. در این صورت دوومیدانی موفق می‌شود. در فدراسیون به روی همه باز است و حتما از ظرفیت صاحب‌نظران این رشته استفاده می‌کنیم. درست است که تعداد مشخصی به من رای داده‌اند اما اکنون رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران هستم و هیچ گروهی را کنار نمی‌گذاریم و به همه توجه می‌کنیم.
او در مورد حواشی این رشته بیان کرد: در دوومیدانی حواشی نمی‌بینم. جامعه دوومیدانی جامعه‌ای زحمت کش و دلسوز است و فدراسیون باید به همه آنها توجه کند. اینکه ورزشکاری نقد دارد دلیل بر وجود حواشی نیست. فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به این عزیزان توجه کنند تا شرایط خوبی داشته باشند. البته اکنون چند سالی است که وضعیت بهتر شده است در دو قبل و ابتدای کارمان تنها دو باشگاه داشتیم اما در پایان چهار سال هشت باشگاه خوب در لیگ شرکت می‌کردند.
رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که در صورت همکاری با آقای کیهانی از او در چه پستی استفاده می‌کنید؟ گفت: در مجمع اعلام کردم که تصمیات بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود به همین دلیل قرار است اتاق فکری با حضور ۷ تا ۹ نفر از اعضای مجمع و سه نفر از اعضای فدراسیون تشکیل بدهیم و در مورد نفراتی که می‌توانند در بخش‌های مختلف فدراسیون کمک کنند، تصمیم بگیریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار