وقتی سینماها تعطیل شده چگونه می‌خواهیم جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم؟

بازیگر فیلم «خفه‌گی» گفت: اوضاع سینما بد بود و با کرونا بدتر شد، ما قبل از این هم سینمای خوبی نداشتیم، حالا اما این هنر به طور کامل تعطیل شده و انگار تعطیلی آن برای کسی هم مهم نیست، برخی سرمایه داران همچنان در حال ساخت فیلم هستند اما در این شرایط بزرگترین ضربه به اهالی واقعی سینما می خورد. 

غلامحسین لطفی ، پیرامون فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: مگر در کل تولیدی هم وجود دارد که من بخواهم در آن بازی داشته باشم؟. متاسفانه کرونا به طور کلی باعث سقوط سینما شده است، از سویی وضعیت تولیدات هم خراب شده و این اتفاق تنها در سینما نیست و تلویزیون را هم درگیر خود کرده است.
وی در همین راستا ادامه داد: تعطیلی سینما و همچنین خطر ابتلا به بیماری کرونا باعث شده تا اکثریت تهیه کنندگان فعلا برای تولید اثر دست نگه دارند، به همین منوال اکثریت بازیگران و عوامل پشت صحنه هم بیکار شده اند.

بازیگر فیلم «خفه‌گی» در رابطه با تعطیلی سینماها و تئاتر در موج سوم کرونا اضافه کرد: اینکه شرایط فعلی نیازمند تعطیلی است در آن شکی نیست، اما مساله آنجاست که مشکل کرونا تنها سینما و تئاتر است، وقتی می گوییم تعطیلی چطور اکثریت مشاغل پرخطر مشغول فعالیت هستند و تنها سینما و تئاتر تعطیل شده اند.
وی در همین راستا اضافه کرد: مسئولین فرهنگی در شرایط فعلی باید از هنرمندان حمایت کنند، وقتی دستور تعطیلی صادر می شود این مسئولین موظفند که از هنرمندانی که ماه‌ها بیکار شده اند حمایت کنند، این حمایت هم نباید تنها در حد اسم و شعار باشد و ما باید آن را لمس کنیم.
این بازیگر سینما و تئاتر درباره احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: چطور می شود که سینماها تعطیل باشند اما جشنواره فیلم فجر برگزار شود؟ مگر این دو با هم فرق دارند، بدون شک برگزاری جشنواره فیلم فجر با استقبال بیشتری از اکران عموم روبرو شده و باعث تجمع افراد می شود، اگر باز بودن سینماها خطر دارد چگونه می توانیم جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم؟، اگر می توانیم با روشی این جشنواره را اجرا کنیم به نظر من همان روش را برای وضعیت اکران هم پیاده کنیم.
وی در همین رابطه افزود: شرایط نه تنها در کشور بلکه در تمام جهان همینگونه است، اما ما باید برای چنین وضعیتی هم برنامه ریزی داشته باشیم، مدیریت فرهنگی به همین معناست، یعنی ما بتوانیم در شرایط بد تصمیمات درست و مهم بگیریم، اتفاقی که متاسفانه شاهد آن نیستیم.
لطفی شرایط سینمای قبل از کرونا را هم بد خواند و اضافه کرد: اوضاع سینما بد بود و با کرونا بدتر شد، ما قبل از این هم سینمای خوبی نداشتیم، حالا اما این هنر به طور کامل تعطیل شده و انگار تعطیلی آن برای کسی هم مهم نیست، برخی سرمایه داران همچنان در حال ساخت فیلم هستند اما در این شرایط بزرگترین ضربه به اهالی واقعی سینما می خورد.
این بازیگر پیشکسوت سینما خاطرنشان کرد: امیدوارم وضعیت سینما بهبود پیدا کند، وقتی مسئولین فرهنگی به فکر فرهنگ و هنر نیستند خود ما باید شرایط را بهبود ببخشیم، این روزها از همه مردم خواهش می کنم که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس منحوس سریعنر از کشور خارج شود. ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت دیگر یک فرهنگ نیست، یک وظیفه بزرگ انسانی برای حفظ جان عزیزانمان است، پس خواهش می کنم که همه این موارد را رعایت کنند و اگر نه شاید روزی خود ما به این بیماری مبتلا شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار