احمدي‌نژاد رسانه‌هاي خارجي را رها نمي‌كند!

 محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري که بخشي از جامعه را در سال 88 خس و خاشاک معرفي مي‌کرد، مانند هميشه اظهارات قابل تاملي داشته است. اظهاراتش به نحوي است که گويي حنايش ديگر در ايران رنگي ندارد و بايد بيرون از مرزها به بازار گرمي مشغول شود.

در زماني که محمود احمدي‌نژاد ساکن پاستور بود، رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارجي را متهم به دروغگويي و ضد نقلاب بودن مي‌کرد و گارد شديدي نسبت به اين رسانه‌ها داشت، اما حال مي‌بينيم که با رسانه‌هاي خارج کشور گفت‌وگو مي‌کند. مردم ايران حافظه قوي دارند و هيچگاه اظهارات روساي جمهور را فراموش نمي‌کنند به‌ويژه رئيس‌جمهوري که گفت‌وگو‌هايش هميشه چالشي و با حواشي زيادي همراه بوده است.

احمدي‌نژاد و راديو فردا!
احمدي‌نژاد در زمان دولت نهم، دو بار در گفت‌وگوي حضوري بسيار سخت با لري کينگ، با پاسخ‌هاي بسيار هوشمندانه و سنجيده، رسانه‌هاي دنيا را مستاصل کرده بود و در حقيقت، از تريبون يک رسانه آمريکايي، ضعف انديشه استعماري و آمريکايي را فرياد کرده بود. همان احمدي‌نژاد، پس از 12 سال، در گفت‌وگويي کوتاه از منزل يا محل کار خود با يک مجري دست‌چندم رسانه‌هاي فارسي‌زبان، پاسخ‌هاي غيرقابل انتظار و خارج از سطح رئيس‌جمهور سابق ايران مي‌دهد. رسالت نوشت؛ مجري مي‌پــرسد چـرا به بن‌سلمان نامه نوشتي و احمدي‌نژاد پاسخ مي‌دهد چون با خشونت در يمن مخالفم و مجري فورا پاسخ مي‌آورد که آيا با خشونت در خود ايران هم مخالف هستيد و چرا مثلا اتفاقات سال 98 موضع نگرفتيد و احمدي‌نژاد از پاسخ مي‌ماند! همين‌قدر ساده و ابتدايي! چه شده است که آن رئيس‌جمهوري که دوست و دشمن به ذکاوت و به‌ويژه توانمندي‌هاي گفتاري و مناظره‌اي مي‌شناختند، به احمدي‌نژاد امروز تبديل‌ شده که بازيچه دست يک مجري رسانه فارسي‌زبان مي‌شود؟ احمدي‌نژاد به نظر مي‌آيد در افکارش هم تغييراتي را لحاظ کرده است و به نحوي با رسانه‌هاي خارجي گفت‌وگو مي‌کند که گويي در نقش يک اپوزيسيون است.

در اين گفت‌وگو مجري از او درباره صحبت‌هاي خودش در سال 88 مي‌پرسد اما او جوابي مي‌دهد که مردم داخل ايران را متحير مي‌کند. سوال مجري راديو فردا چنين بود: «کساني که عليه شما تظاهرات کردند و اعتراض کردند را خس و خاشاک خوانديد. آيا پشيمانيد از اين حرفي که زديد؟» و او پاسخ مي‌دهد: «نه، اين يک تحريفي است که انجام شده و فکر مي‌کردم که شما با مطالعات بيشتري در اين گفت‌وگو شرکت کنيد.» و زماني که با اصرار مجري مبني بر اينکه «تحريف نيست آقاي احمدي‌نژاد، اين را شما گفتيد؟» چنين پاسخ خود را تغيير داد: «بله، آن کساني که شيشه مي‌شکستند، آتش مي‌زدند اموال مردم را. نه مردمي‌که تظاهرات مي‌کردند.»

احمدي‌نژاد و اينديپندنت فارسي
دوباره بعد از مدت‌ها محمود احمدي‌نژاد با يــکي از رســـانه‌هاي فارسي‌زبان خارجي به گفت‌وگو پرداخته است. آقاي‌احمدي‌نژاد به نظر مي‌آيد چون در داخل کشور برخي از اظهارات را نمي‌تواند مطرح کند، به سراغ رسانه‌هاي خارجي مي‌رود که مقبول نيستند. گفت‌وگو اخير احمدي‌نژاد با اينديپندنت بود که مجري از او سوال کرد آيا اين همه‌گيري کرونا را در راستاي ناکامي دولت آقاي روحاني براي مبارزه با اين بيماري مي‌دانيد؟ اگر نمي‌دانيد بفرماييد دليل اينکه ايران جزو يکي از معدود کشورهاي جهان است که نتوانست موج اصلي را مهار بکند، چه هست؟ و رئيس‌جمهور سابق ايران چنين پاسخ داد: کرونا که معلوم است يک ويروس آزمايشگاهي است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سياسي. من معتقد هستم کساني که دنيا را در صد سال اخير مديريت کردند، به اين نتيجه رسيده‌اند که سازوکارهايشان ديگر پاسخ نمي‌دهد، بايد تغييرات اساسي به‌وجود بياورند و انتشار کرونا، يکي از اهدافش پوشش دادن تغييرات است. يعني زمينه را براي تغييرات فراهم کنند. اين اظهارات احمدي‌نژاد باعث واکنش حسن روحاني رئيس‌جمهور فعلي کشور هم شد. روحاني 24 آبان گفت: «مردم بايد به ستاد ملي کرونا و قرارگاه اعتماد صددرصد داشته باشند. هرچه اين اعتماد کم شود به ضرر کشور است. البته کاري به حرف اينهايي که گاهي با داخل و ضد ايراني‌ها در خارج، گفت‌وگو و انتقادهاي نپخته‌اي را مطرح مي‌کنند، ندارم اما هر چيزي که اعتماد مردم به ستاد ملي کرونا، قرارگاه مرکزي ستاد و وزارت بهداشت و درمان را کاهش دهد، به ضرر ماست. به محض کاهش اعتماد، دقت مردم براي اجراي مصوبات کم مي‌شود. اين اصل داستان است که بايد مورد توجه قرار گيرد که پروتکل‌ها به‌خوبي اجرائي و عملياتي شود».

آرمان ملي/سجاد جنت‌آبادي

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار