سپهرزاد : فدراسیون دوومیدانی کاران را بر اساس شانس سهمیه المپیک اولویت بندی و حمایت کند

کارشناس دوومیدانی می‌گوید مربیان نقش اصلی برای ارئه برنامه ورزشکاران را دارند و فدراسیون به عنوان مجری باید شرایط عملی شدن برنامه‌ها را فراهم کند.

شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه‌های ورزشی را با تغییراتی مواجه کرده است. در این میان علاوه بر لغو بسیاری از مسابقات، روند تمرینی ورزشکاران المپیکی نیز دستخوش تغییر شد اما با توجه به اینکه در سال منتهی به المپیک توکیو هستیم و احتمالا تا یک سال دیگر این بیماری کنترل نمی‌شود، مسئولان ورزشی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوهای ورزشکاران المپیکی خود را برگزار کنند. در دوومیدانی نیز تاکنون احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر ورودی بازی‌های توکیو را به دست آورده‌اند و مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر بامانع هم شانس‌ اصلی کسب سهمیه سوم است.
کارشناس دوومیدانی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران المپیکی و کسانی که شانس کسب سهمیه دارند به ایسنا گفت: فدراسیون باید ورزشکاران را با توجه به برنامه مربیان آنها و درصد شانس کسب سهمیه اولویت‌بندی و تا حد ممکن به اجرای برنامه‌ها کمک کند چون به نظرم در دوومیدانی مربی باید برنامه بدهد. فدراسیون مجری است و باید شرایط لازم را فراهم کند.
او در ادامه افزود: نمی‌دانم مربیان دیگر چه برنامه‌ای دارند اما نظر من فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای تمرین و پس از آن شرکت در مسابقات سطح بالا برای کسب سهمیه است چون رکوردهای ورودی المپیک حرفه‌ای است و در مسابقات سطح پایین سخت به دست می‌آیند. با توجه به اینکه فدراسیون جهانی به رنکینگ ورزشکاران هم توجه می‌کند هر چه سطح مسابقات بالاتر باشد، شانس کسب سهمیه دوومیدانی‌کاران بالاتر می‌رود.
این مربی در مورد برنامه‌های بهنام شیری (پرتاب دیسک) که به عنوان یکی از ورزشکاران شانس کسب سهمیه به بلاروس فرستاده شد، گفت: برنامه‌ام برای این ورزشکار را به آقای رحتمی، مدیرعامل شرکت پلیمر خیج فارس داده‌ام. در حال حاضر کاری از طرف فدراسیون انجام نشده اما برنامه من مورد قبول آقای رحتمی قرار گرفته است و امیدوارم به زودی اجرا شود.
او در مورد شانس علی فتحی‌گنجی(پرتاب نیزه) برای ورود به المپیک از طریق رنکینگ بیان کرد: آرزو و تلاش من برای تمام ورزشکارانم کسب سهمیه المپیک است اما نباید به آنها فشار بیاورم، مخصوصا فتحی‌گنجی که ورزشکاری جوان است و شانس کسب سهمیه در دوره‌های بعدی را دارد. برنامه من برای این ورزشکار آماده‌سازی جهت شرکت در بازی‌های آسیایی و کسب مدال است.
سپهرازد با تایید نیاز دوومیدانی به حمایت اسپانسرها، در کمبود حامیان مالی در این رشته گفت: هر چه می کارید، برداشت می کنید؛ تعداد ورزشکاران مطرح ما کم است و فدراسیون باید برای جذب اسپانسر تلاش می‌کرد. هرچند اسپانسرها به رشته‌هایی چون فوتبال علاقه دارند و سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در والیبال و بسکتبال عملکرد ورزشکاران و مدیران آنها باعث جذب حامیان مالی شده است، در صورتی که شاید افتخارات کسب شده در دوومیدانی بیشتر از این رشته‌ها باشد. این موضوع به مدیران ورزش ربط دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار