احتمال اعمال ممنوعیت تردد شب یلدا در اصفهان از ساعت ۱۹

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد ممنوعیت تردد شهری در شب یلدا از ساعت ۱۹ به ستاد ملی ارائه شده است که به احتمال قوی عملیاتی می شود.

حجت الله غلامی با اشاره به اینکه سه هفته از اعمال محدودیت‌های هوشمند مقابله با کرونا در اصفهان می‌گذرد، اظهار داشت: متناسب با اعمال محدودیت‌های پنجگانه و تغییر وضعیت رنگ بندی نسبت به بیماری کرونا، شهرهای استان اصفهان به سمت نارنجی سوق پیدا کرد.

وی افزود: با اعمال طرح محدودیت هوشمند در اصفهان، تعداد شهرهای قرمز استان اصفهان به چهار شهر کاهش یافت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه «نطنز» تنها شهرستان قرمز استان اصفهان نسبت به بیماری کرونا بود که امروز به وضعیت نارنجی رسید؛ در سه هفته اخیر ۲۱ شهرستان استان اصفهان از وضعیت قرمز به نارنجی رسید و تنها وضعیت دو شهرستان در استان اصفهان نسبت به بیماری کرونا زرد است.

وی با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌های هوشمند مقابله با کرونا باید به زرد شدن شهرستانهای اصفهان منجر شود، گفت: برای کاهش شیوع بیماری در شهرهای قرمز لازم است که محدودیت‌های هوشمند تداوم پیدا کند.

کاهش ۲۷ درصدی تردد برون شهری با اعمال محدودیت‌های کرونا

غلامی تردد برون شهری را از ابتدای آذرماه با ۲۷ درصد کاهش اعلام کرد و افزود: کاهش حجم تردد شهری در شهرهای استان اصفهان بین ۱۹ تا ۳۰ درصد متغیر بود که در این میان کلانشهر اصفهان با کمترین میزان کاهش تردد شهری روبرو بوده است.

وی به پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونا برای کنترل ترددهای شب یلدا هم اشاره‌ای کرد و بیان داشت: پیشنهاد ممنوعیت تردد شهری در شب یلدا از ساعت ۱۹ به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است که با ابلاغ آن عملیاتی می‌شود و نتیجه نهایی آن روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

وضعیت تغییر رنگ شکننده شهر اصفهان در مقابله با کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه اختیار اعمال ترددهای شبانه در شهرهای استان به ستاد استانی مقابله با کرونا واگذار شده است، گفت: ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرهای نارنجی استان اصفهان برقرار است.

وی افزود: وضعیت کلانشهر اصفهان از قرمز به نارنجی رسیده است اما شرایط بسیار شکننده است و با کوچک‌ترین اهمال و عادی انگاری این وضعیت به سمت قرمز شدن برمی گردد.

غلامی با تاکید بر اینکه تمام اصناف وابسته به شب یلدا ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی محدودیت‌های کرونا هستند، اظهار داشت: محدودیت‌های مشاغل وابسته به گروه‌های یک و دو همچنان برقرار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار