جشنواره‌ای برای تمام کودکان و نوجوانان ایران

سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال نیز با برگزاری مراسم اختتامیه‌ای که با انتقاداتی همراه بود به ایستگاه پایانی رسید. سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در حالی به راه خود پایان داد که برخلاف سال‌های گذشته مراسم افتتاحیه و اختتامیه جذابی نداشت و دکور اختتامیه امسال نیز دقایقی پیش از آغاز با مشکلات فنی همراه شده بود.

راضیه چنگیز نائین:

سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال نیز با برگزاری مراسم اختتامیه‌ای که با انتقاداتی همراه بود به ایستگاه پایانی رسید. سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در حالی به راه خود پایان داد که برخلاف سال‌های گذشته مراسم افتتاحیه و اختتامیه جذابی نداشت و دکور اختتامیه امسال نیز دقایقی پیش از آغاز با مشکلات فنی همراه شده بود. هرچند سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان علیرغم برگزاری نامناسب مراسم شروع و پایانش مسیر متفاوتی را طی کرد و با برنامه‌هایی که تدارک دیده‌شده بود عنوان مردمی‌ترین جشنواره چند سال اخیر در ایران را از آن خود کرد. فیلم‌های جشنواره امسال در چندین استان اکران شد و شهرداری اصفهان اکران فیلم‌های جشنواره را به محلات محروم و سطح شهر آورد تا تمام کودکان اصفهانی بتوانند در لذت جشنواره امسال سهیم باشند. اکران فیلم‌های جشنواره در بوستان‌ها و مناطق شهری از اقدامات تحسین‌برانگیز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود. هم‌چنین در جشنواره امسال کودکان و نوجوانان دارای معلولیت نیز سانس های مخصوص داشته و فیلم‌ها با برنامه‌ریزی قبلی برای کودکان دارای معلولیت، ناشنوا و نابینا به نمایش درآمد تا طعم شیرین جشنواره را تمام کودکان و نوجوانان شهر بچشند.

برخلاف سال‌های گذشته جشنواره سی و دوم را علاوه بر سینماهای محور چهارباغ یعنی پردیس چهارباغ و پردیس ساحل دو سینمای بهمن خوراسگان و پردیس سینمایی سیتی سنتر نیز میزبانی می‌کردند تا فیلم‌های این دوره از جشنواره در نقاط مختلف شهر به نمایش گذاشته شود هرچند بهتر بود تمرکز برنامه‌های جانبی همچون نشست‌ها و بزرگداشت‌ها در مرکز شهر باشد تا دسترسی برای عموم شهروندان و اهالی رسانه آسان‌تر شود.

امسال در جریان سی و دومین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان از مهین جواهریان، مریم سعادت و علیرضا رضاداد تجلیل به عمل آمد که تاریخ برگزاری این بخش برخلاف سال گذشته بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی و اطلاع‌رسانی مناسب انجام‌شده بود تا بزرگداشت‌ها برخلاف سال قبل با استقبال کم‌تری روبه‌رو شود.

فیلم‌های حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان 15 اثر بودند که کیفیت فیلم‌ها در مقایسه با سال گذشته افت مشهودی داشت و از میان آثار تنها فیلم منطقه پروازممنوع به 14 سانس فوق‌العاده رسید و در کنار فیلم بیست‌وسه نفر با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شدند، مابقی فیلم‌ها با استقبال زیادی روبه‌رو نشدند و اثر شاخص خارجی نیز به این دوره از جشنواره نیامده بود. علاوه بر آثار سینمایی تنها انیمیشن بلند این دوره از جشنواره بنیامین به کارگردانی محسن عنایتی بود درحالی‌که سال گذشته یکی از برترین انیمیشن‌های ایرانی به نام آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذر به جشنواره آمده بود. استقبال از فیلم‌ها برخلاف سال گذشته و باتوجه به قیمت بلیط 8 هزار تومانی چندان مطلوب نبود. بااین‌حال شهروندان اصفهانی از برنامه‌های جانبی که درگذر چهارباغ تدارک دیده‌شده بود استقبال بسیاری کردند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با تمام فرازوفرودها دوشنبه به کار خود پایان داد تا پروانه‌ها بار دیگر چشم‌انتظار سال‌های آینده و روزهای بهتر این جشنواره مردمی باشند، جشنواره‌ای که به تربیت سینماگران آینده از میان کودکان و نوجوانان امروز و نسلی شیفته و علاقه‌مند به سینما در ایران بپردازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار