پد فرود بالگرد امداد هوایی اورژانس در ۴۰ نقطه اصفهان جانمایی شد

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از هدف‌گذاری برای ساخت پد فرود بالگرد امداد هوایی اورژانس پیش‌بیمارستانی در ۴۰ نقطه از استان خبر داد.

محسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این پدها با هدف ایجاد نقاط ایمن برای فرود بالگرد اورژانس هوایی در سراسر استان و انتقال مصدومان حوادث به بیمارستان هدف گذاری و جانمایی شدند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵ پد فرود بالگرد تکمیل و آماده بهره برداری شده است که این پدها در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و ۹ دی خمینی شهر به همت بیمارستان، شهر حسن آباد توسط شهرداری، شهر کهرویه شهرضا به همت اداره گاز و بزرگراه نطنز توسط اداره راه و بزرگراه‌ها ساخته شده است.

معاون اجرایی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اظهارداشت: عملیات زیرسازی و آماده‌سازی ۱۰ پد فرود بالگرد آغاز شده و درحال اجراست.

وی تصریح کرد: این پدها در شهرهای میمه، هرند، پادنا سمیرم، رامشه شهرضا، فریدون شهر،‌ خوانسار، اردستان و بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد، بیمارستان شهرضا و بیمارستان شهدای لنجان در حال ساخت هستند که هزینه آن‌ها از سوی شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و خیران استان تامین‌ می‌شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه پدهای اردستان و شهر هرند خیرساز هستند بیان کرد: از ابتدای سال جاری بالگرد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ۱۴ سورت پرواز داشت و ۳۳ مصدوم شامل ۱۸ زن و ۱۵ مرد را به بیمارستان منتقل کرد.

وی ادامه داد: از مجموع این ماموریت‌ها، ۹ مورد برای امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی و ۵ مورد حوادثی همچون سقوط و مجروحیت در درگیری مسلحانه بوده است.

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت بیشترین ماموریت امدادهوایی با ۴ مورد مربوط به شهرستان چادگان و پس از آن شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر و میمه، اردستان و خوانسار هرکدام با ۲ مورد پرواز بوده است.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان از ظرفیت ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ شهری، ۶۹ جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و ۸۷۴ نفر نیروی انسانی برخوردار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار