تدوام حمل بار با اتوبوس با باطل شدن پروانه همراه است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: حمل و نقل بار با اتوبوس یک کار غیرقانونی است و در صورت تداوم تخلف‌، پروانه باطل می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی از توقف خطرناک اتوبوس‌ها روبروی ترمینال کاوه و بعد از پل سه راه ملک شهر برای تخلیه بار و سوار کردن مسافر گلایه کرده‌اند.

در بخشی از این پویش آمده است که روبروی ترمینال مسافربری کاوه برای سوار کردن مسافر بین شهری به اصطلاح بین راهی و با کرایه کمتر، همیشه اتوبوس‌هایی توقف کرده‌اند که سبب ترافیک شدید و تصادف می‌شوند که نیروی راهنمایی و رانندگی خیلی کم در این محدوده حضور می‌یابد؛ این مشکل در شب به خاطر عدم حضور نیروی راهنمایی و رانندگی به اوج می‌رسد.

همچنین بعد از ترمینال و پل سه راه ملک شهر نیز اتوبوس‌ها برای تخلیه و بارگیری بار بین شهری دوبله و حتی سوبله توقف می‌کنند که سبب تصادفات وحشتناکی می‌شود، با توجه به اینکه محله‌های بسیاری در محدوده‌های ذکر شده وجود دارد، درخواست رسیدگی داریم.

برای پیگیری این مطالبه مردمی خبرنگار فارس به سراغ علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان رفت که در پاسخ به این سؤال که شهرداری در برخورد با اتوبوس‌هایی که مقابل پایانه کاوه توقف می‌کنند و بار یا مسافر می‌زنند، چه اقداماتی انجام داده است، اظهار داشت: توقف اتوبوس مقابل پایانه کاوه یکی از مسائل شهری است و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این‌که در این راستا شهرداری در پایانه کاوه دو اقدام انجام داده است، افزود: در ضلع غربی پایانه با اصلاح هندسی مشکلات توقف‌های غیرمجاز حل شده است، بیشتر مشکلات سمت شرق است که اتوبوس‌هایی که از اصفهان عبور می‌کنند، توقف می‌کنند و مسافر سوار می‌کنند؛ فارغ از بحث خطرات و مشکلاتی که دارد، مسافران بیمه نیستند.

وی با بیان این‌که با هماهنگی اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور تابلو و علائم نصب و اعمال قانون شده است، عنوان کرد: بیشتر شرکت‌هایی که در پایانه به صورت غیرقانونی اقدام به جابجایی مسافر و بار می‌کنند، شرکت‌هایی هستند که از اصفهان عبور می‌کنند و مقرشان اصفهان نیست ما بیشترین مشکل را با آن‌ها داریم.

صلواتی ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی و پیگیری که انجام شده است، اخطار به شرکت‌ها داده شده و اعمال قانون توسط اداره کل حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، در صورت تداوم تخلف‌ پروانه باطل می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این‌که حمل و نقل بار با اتوبوس یک کار غیرقانونی است، اضافه کرد: جلسات مختلفی با استانداری، فرمانداری، دادگستری و نیروی انتظامی برگزار شده است؛ بعضاً تصادفاتی که با شدت انجام می‌شود، منجر به آتش گرفتن اتوبوس‌ها شده که نتیجه حمل غیرمجاز بار بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون بار در پایانه مسافربری کاوه، بیان کرد: شرکت‌ها بار را آنجا تحویل می‌دهند و در پایانه صفه هم در حال راه‌اندازی این اتوماسیون هستیم که نیاز به اعمال قانون و همکاری نهادهای مسؤول است که با باربری‌های غیرمجاز برخورد کنند.

صلواتی با تأکید بر این‌که اداره اماکن، نیروی انتظامی و دادگستری باید همکاری کنند تا احکام قضایی متخلفان را بگیریم، گفت: بیش از 60 باربری غیرمجاز در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جای تأسف است که بعضی از افراد از رانت‌های غیرقانونی استفاده کرده و بیشتر سعی می‌کنند با مظلوم‌نمایی این کار غیرقانونی را انجام دهند، تمام تلاش‌مان این است که با این تخلفات برخورد کنیم تا این مشکل برطرف شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار