پلیس یاران محرم در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از خدمات ویژه انتظامی به هیئت‌های مذهبی در ایام محرم خبر داد.

گروه اصفهان| سردار مهدی معصوم بیگی در گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان که در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار شد به تبیین جنگ نرم دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: امروز عاشورا و مهدویت دو اصل مهم و اساسی در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار می‌آیند چرا که دشمن می‌داند تا زمانی که مردم ما به این موضوعات اعتقاد و باور قلبی دارند هیچ قدرتی قادر نیست خللی در اراده آنها به وجود آورد. او شبهه افکنی در مورد اصول و اعتقادات مردم ایران را مأموریت مهم دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: محرم و صفر فرصت بسیار ارزشمندی است که می‌توانیم با استفاده از آن جوانان کشور را در برابر این نبرد نابرابر مقاوم کرده و از آسیب‌ها و تهدیدها مصون نگه‌داریم.

پرهیز از هرگونه اختلاف

او بر پرهیز از هرگونه اختلاف در بین هیئت‌های مذهبی تأکید و بیان کرد: نباید کوچکترین اختلاف و کدورتی در هیئت‌های مذهبی وجود داشته باشد و باید کارها خالص، با نیت پاک و مطهر برای خداوند و امام حسین (ع) انجام شود تا شاهد اثرگذاری خوب آن‌ها در جامعه باشیم. معصوم بیگی نظم و انضباط مراسم اباعبدا...(ع) را از مهمترین نکات برشمرد و اظهار داشت: معتقدم به همان میزانی که هیئت‌ها دارای نظم و انضباط باشند، بر شکوه و عظمت آن‌ها افزوده‌شده و مورد استقبال بیشتری از سوی مردم قرار می‌گیرند. او افزود: چندین سال است که نیروی انتظامی نظم و امنیت مراسم اباعبدا...(ع) و دسته‌ها عزاداری را به خود هیئت‌ها واگذار کرده که این طرح آثار بسیار خوبی نیز به همراه داشته و امسال هم همین روند دنبال می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در طرح مذکور نیروهایی از درون هیئت‌های مذهبی تحت عنوان «پلیس یاران محرم» معرفی و این افراد با به تن کردن کاور ویژه ضمن برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها، هماهنگی‌های لازم را با مأموران انتظامی انجام می‌دهند و در واقع آنان حلقه واسط بین پلیس و هیئت‌های مذهبی هستند.

خدمات ویژه پلیس به هیئت‌های مذهبی

وی از خدمات ویژه پلیس اصفهان به هیئت‌های مذهبی در حوزه انتظامی و ترافیکی خبر داد و گفت: علاوه بر همیاران محرم، تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیز آماده خدمت‌رسانی در این ایام هستند و هرزمانی که به حضور و خدمات پلیس نیاز باشد هیئت‌ها می‌توانند با شماره تلفن 110 و شماره تلفن کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که در اختیار آن‌ها است تماس گرفته و مشکل خود را با مأموران پلیس در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد. معصوم بیگی با بیان اینکه تردد دسته‌ها عزاداری در خیابان‌ها نباید باعث مسدود شدن خیابان‌ها و چهارراه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مردم شود، اظهار داشت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی می‌خواهم که در هنگام قبل از آوردن دسته‌ها به خیابان‌ها و همچنین احداث ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات بین مردم هماهنگی و همکاری لازم را با مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

محرم بهار امربه‌معروف و نهی از منکر است

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر رعایت حجاب و عفاف و حفظ حرمت این ایام تأکید کرد و با بیان اینکه محرم، بهار امربه‌معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: معتقدم بخش عمده‌ای از بد پوششی‌ها به دلیل غفلت انجام می‌شود و بنابراین از خواهران مؤمن و عزادار می‌خواهم که با زبان نرم و با مهربانی به این افراد تذکر داده و فلسفه قیام اباعبدا...(ع) و آداب شرکت در مراسم عزاداری برای آن حضرت را تبیین کنند.

هشدار در مورد سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری از ماه محرم

او به موضوع فعالیت کلاهبرداران سایبری در این ایام اشاره کرد و گفت: برخی از کلاهبرداران و شیادان با سوءاستفاده از احساسات مردم اقدام به طراحی سایت‌های جعلی و هدایت مردم به این سایت‌ها کرده و با سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود حساب‌های آن‌ها را خالی می‌کنند که در این رابطه از شهروندان می‌خواهم مراقب این‌گونه کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی نیز باشند.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار