آغاز عملیات گازرسانی به صعب‌العبورترین روستاهای استان اصفهان

کلنگ پروژه گازرسانی به 7 روستای دهستان پیش‌کوه از توابع شهرستان فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان با حضور مشاور وزیر نفت، نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان شهرستانی به زمین خورد.

به گزارش فارس از فریدون‌شهر، محمود آستانه در حاشیه کلنگ زنی پروژه گازرسانی با بیان اینکه دولتمردان خادم ملت هستند، اظهار داشت: گازرسانی، ساخت جاده یا تأمین امکانات ارتباطی، کمترین خدماتی است که ما می‌توانیم برای ملت فراهم سازیم.

مشاور وزیر نفت در ادامه به عدم توازن بین جمعیت شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: امروز جمعیت شهرهایمان رو به فزونی است و این نگران‌کننده است، زیرا ظرفیت‌های بسیاری را در بخش تولید از دست خواهیم داد و همین امر مشکل اساسی را در کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه بر اینکه بتوانیم مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها داشته باشیم باید امکانات رفاهی آنان را تأمین کنیم و گازرسانی به روستاهای محروم در همین راستا است.

آستانه با بیان اینکه کلنگ پروژه گازرسانی به 7 روستای دهستان پیش‌کوه فریدون‌شهر امروز به زمین خورد، عنوان کرد: این پروژه در فاز اول با اعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد ریال و با لوله‌گذاری به مسافت 40 کیلومتر اجرایی می‌شود که آغاز ساخت ایستگاه گازرسانی آن نیز همزمان با کلنگ‌زنی آغاز شد.

مشاور وزیر نفت ادامه داد: طبق گفته مدیران استانی از مهرماه امسال آغاز اجرای شبکه گازرسانی این پروژه را خواهیم داشت و اگر مشکلاتی آب و هوایی به وجود نیاید تا هفته دولت سال آینده پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی از ملت ایران بابت اینکه تاکنون نتوانستند تمام مناطق کشور را به شبکه گاز متصل کنند عذرخواهی کرد و گفت: در این دولت تقریباً 14 هزار روستا گازرسانی شده است اما در پی این هستیم که این آمار را افزایش دهیم.

آستانه با بیان اینکه به غیر از سیستان و بلوچستان که بحث گازرسانی آن در حال اجرا است، اظهار کرد: صد در صد از شهرهای کشور گازرسانی شده و 84 درصد از خانوارهای روستایی به شبکه گازرسانی متصل هستند.

مشاور وزیر نفت در خصوص مطالبه مردم مناطق سردسیر در غرب استان اصفهان مبنی بر اینکه ماه‌های مهر و فروردین جزء ماه‌های سرد سال در این مناطق هستند و خواستار تخفیف در تعرفه‌های قبوض گاز هستند، عنوان کرد: در خصوص مطالب مطرح شده اگر سازمان هواشناسی کشور این امر را تأیید کنند که ماه‌های مهر و فروردین جزء ماه‌های سرد در این مناطق هستند، در خصوص تخفیف تعرفه‌های قبوض گاز ترتیب اثر خواهیم داد.

به گزارش فارس منطقه پیش کوه فریدون‌شهر مجموعاً متشکل از 22 روستا است که طبق این پروژه در فاز اول به 7 روستا از خوشه اسلام‌آباد گازرسانی خواهد شد و در فاز دوم نیز 5 روستا گازرسانی خواهند شد.

گفتنی است این پروژه از ظرفیت مازاد خط لوله شرکت گاز استان لرستان از روستای فرسش برای مناطق محروم فریدون‌شهر فراهم‌شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار