۱.۴میلیارد تومان اعتبار برای جاده سلامت سمیرم اختصاص یافت

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال برای ادامه عملیات اجرایی جاده سلامت سمیرم پس از ۶ ماه توقف اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سمیرم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات راه و شهرسازی در این محل هزینه شد اما به دلیل اتمام بودجه و برخی مسائل دیگر، طرح نیمه کاره رها شد.

سیدمهدی قائم مقامی افزود: اعتبار این طرح از محل تبصره عمران و بهسازی شهری در ستاد بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده تصویب که برای اجرا به شهرداری سمیرم واگذار شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ درصد از مجموع اعتبارات تملک دارایی ها کم شده بود ادامه داد: امسال نیز با وجود کاهش ۳۰ درصدی کل اعتبارات تلمک دارایی ها، سمیرم رتبه دوم را بعد از شهرستان اصفهان دارد و نسبت به سال قبل ۴۰ درصد ا فزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سمیرم، خاطرنشان کرد: هشت میلیارد اعتبار برای شهرداری ها در نظر گرفته شد و ۳۰ درصد اعتبارات نیز به نهادها ابلاغ شده است.

قائم مقامی افزود: شهردار جدید سمیرم در نشستی بدهی این شهرداری را بالای ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تزریق این اعتبار می تواند کمک خوبی به مجموعه مدیریت شهری و طرح های نیمه تمام باشد.

وی در ادامه به کارهای انجام شده برای سیلزدگان اشاره کرد و گفت: اولین مشکل بعد از بارش های شدید فروردین ماه و ایجاد خسارت در بخش های مختلف تامین مسکن برای خانوارهایی بود که خانه های آنان آسیب جدی دیده بودند.

معاون فرماندار سمیرم با بیان اینکه برآورد خسارت ها در بافت های فرسوده سمیرم حدود ۶۰ درصد بود تصریح کرد: نخستین پیشنهاد و برنامه در این رابطه خلوت شدن دو بافت فرسوده در دو محله کوشک و قلعه سمیرم بود.

به گفته وی، با ورود بنیاد مسکن و اختصاص مجتمع ۱۲۰ واحدی این نهاد برای خانوارهای اسیب دیده از سیل و همچنین کمک های خیران و دولت بخش زیادی از مشکلات این عزیزان حل شد و تعدادی نیز در خانه های استیجاری با تامین ودیعه دولت مستقر شدند.

قائم مقامی اظهار داشت: ۲۵۰ بسته حمایتی بزرگ از سوی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، شامل لوازم ضروری خانگی نیز در حال توزیع بین آسیب دیدگان شهرهای سیلزده از جمله سمیرم است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سمیرم تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و کم بهره نیز به کشاورزان و مزارع خسارت دیده از سیلاب که پیش از این شناسایی و در سامانه ثبت شده اند تخصیص شده است.

وی درباره پل تخریب شده روستای سیوَر بر اثر سیل بهار امسال نیز توضیح داد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل و جاده جدید روستا نیاز است که تامین شده و قرارداد احداث آن با پیمانکار بسته شده است.

قایم مقامی ابراز امیدواری کرد، تا پایان آبان ماه امسال، پل و جاده جدید ارتباطی روستای سیوَر در بخش پادنای سمیرم احداث شود.

به گزارش ایرنا، فصل بهار سال ۹۷ بود که نماینده سمیرم در مجلس دهم و رییس اداره راه و شهرسازی از تامین اعتبار و آغاز بکار حداث جاده سلامت در مسیر ورودی آبشار معروف شهر سمیرم خبر دادند.
بر همین اساس، کمی بعد و در اواسط فصل تابستان رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم از پیشرفت ۵۰ درصدی این طرح، در مسیر و محدوده منطقه نمونه گردشگری آبشار خبر داد و گفت: عملیات راهسازی و تسطیح این جاده توسط شهرداری، به طول ۲ کیلومتر از میدان مسکن مهر تا ورودی آبشار سمیرم با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

عملیاتی که با صرف کامل اعتبار از سوی شهرداری به یکباره متوقف شده و تا امروز بیشتر از شش ماه از توقف اجرای این پروژه گذشته است.

هدف از احداث این جاده، توسعه صنعت گردشگری بویژه گردشگری سلامت با تمرکز بر ورزش های همگانی و عمومی است که واقع شدن جاده در مسیر تردد مسافران و گردشگران آبشار نیز در این زمینه موثر خواهد بود.

شهرستان سمیرم دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج، واقع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار