اصفهانی‌ها ۱۶ هزار باب خانه در سرپل ذهاب ساختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ماموریت این استان در ستاد معین بازسازی سرپل ذهاب کرمانشاه برای بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله سال ۹۶ با تعمیر و احداث حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی پایان یافت.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) آبان ۹۶، استان‌های کرمانشاه و ایلام و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند که در پی آن آسیب زیادی به مناطق مسکونی این استان‌ها وارد شد و بیش از ۴۰۰ تَن کشته و حدود ۱۰ هزار تَن مصدوم شدند.

منصور شیشه‌ فروش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استان اصفهان مسئولیت ستاد معین بازسازی در شهر سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه پس از زلزله سال ۹۶ را به عهده داشت و توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعهدات خود را انجام دهد.

وی از جمله تعهدات بنیاد مسکن اصفهان در این ستاد را تعمیر و بازسازی ۱۲ هزار و ۹۵ واحد مسکونی اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین این استان متعهد به احداث سه هزار و ۵۴۱ واحد مسکونی بود که ۲ هزار و ۷۲۱ واحد در مرحله پایانی و سفت‌کاری و ۸۲۰ واحد در مرحله اجرای سقف و نازک کاری قرار دارند که در مرحله بعدی به ستاد معین کرمانشاه واگذار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اصفهان نقش موثری در ستاد معین بازسازی سرپل ذهاب و آواربرداری، اسکان موقت و هماهنگی امور مربوط به بازسازی خانه‌ها داشت، اظهار داشت: اعتبارات مالی مورد نیاز تعمیر و احداث واحدهای مسکونی از طریق تسهیلات بانکی یا بلاعوض دولت و کمک خیران تامین شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در پلدختر استان لرستان نیز پس از سیل فروردین امسال متعهد به تعمیر سه هزار و ۷۰۵ واحد مسکونی شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی سه هزار و ۲۰۱ واحد از میان آنها پایان یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این استان همچنین متعهد به احداث ۷۵۰ واحد مسکونی در پلدختر است که ۵۳۲ واحد در مرحله آواربرداری، اسکلت، سقف و دیوارچینی قرار دارد.

بارش شدید باران از روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال به جاری شدن سیل در ۲۴ استان از جمله لرستان منجر شد.

شیشه فروش همچنین به یک فقره آتش‌سوزی که دیروز چهارشنبه در سمیرم رخ داد، اشاره کرد و گفت: در این حادثه حدود یک هکتار از مراتع قره قاچ در ارتفاعات دچار حریق و پس از پنج ساعت اطفا شد.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار حریق مراتع و غرق‌شدگی در استان اصفهان بودیم، افزود: اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده نقش موثری در این امر داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ حادثه غرق‌شدگی در استان داشتیم که ۳۱ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار