استفاده از روش شمع و ریب در احداث ایستگاه حرم زینبیه اصفهان

مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان گفت: توجه جدی به موضوعات ایمنی در ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، سید محسن واعظی‌فر مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در احداث ایستگاه حرم زینبیه، از روش شمع و ریب استفاده می‌کنیم و اگرچه این روش با دشواری‌های بسیاری همراه است، اما خوشبختانه با رعایت استاندارد‌های فنی تاکنون با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

او با بیان اینکه در خط دو مترو اصفهان روش انجام کار بسیار سخت و به صورت دستی در عمق ۳۰ متری از سطح زمین است، تصریح کرد: در برخی نقاط کارگاه، شمع‌ها ۴۰ متر در زمین قرار دارند و در کنار آن، آب پمپاژ می‌شود و کارگران مشغول حفاری هستند که شرایط دشوار است.

مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان گفت: شمع چاهی است که در آن آرماتور بندی انجام و بتن ریخته می‌شود و مقاوم می‌شود و روی آن پلی احداث می‌شود. در شهر اصفهان نوع خاک بسیار متغیر است و هنگام حفاری در برخی نقاط خاک‌ها روان و ریزشی است که باید ایمنی کارگران با تمهیدات لازم برقرار شود، اما بعضی دیگر از نقاط با خاک‌های سخت روبرو می‌شویم که دستگاه‌های حفاری مسیر را باز می‌کند.

او افزود: تاکنون مسائل ایمنی در اجرای فعالیت‌ها رعایت شده و خوشبختانه اتفاقی حادث نشده است.

او با بیان اینکه ساخت مسیر مترو استاندارد‌های خاص خود را دارد، تأکید کرد: در ایران بالاترین ایمنی را خط یک مترو دارد و البته برای خط دو ایمنی با شدت بیشتری رعایت می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار