نشت آب‌های زیرزمینی به ایستگاه مترو

ایستگاه‌ سی‌وسه‌پل و انقلاب خط یک قطار شهری اصفهان، ایستگاه‌هایی هستند که زیر سطح آب‌های زیرزمینی ساخته و مستغرق در آب ساخته شده‌اند

سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان معتقد است نشت آب در ایستگاه انقلاب خط یک این شبکه هیچ ارتباطی با زاینده‌رود و نفوذ آب این رودخانه به این ایستگاه ندارد.

هانی جان‌نثاری درباره نفوذ آب به دیواره‌های ایستگاه انقلاب خط یک قطار شهری اصفهان به ایرنا گفت: ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل و انقلاب در عمقی است که تراز یا سطح آب زیرزمینی در این نقطه‌ها، بالاتر از ایستگاه قرار دارد و تمهیداتی اندیشیده شده است که جریان آب آینده‌ رود به این ایستگاه‌ها نفوذ نکند. او با اشاره به اینکه پروژه‌های زیرزمینی در آب‌های زیرزمینی ساخته می‌شود، افزود: قطار شهری نیز از این موضوع مستثنا نیست بنابراین ساخت خط یک قطار شهری اصفهان در آب‌های زیرزمینی انجام شده است. سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان اضافه کرد: به‌طور طبیعی هنگامی‌که زاینده‌رود باز باشد، سطح آب زیرزمینی در همه نقاط اصفهان افزایش می‌یابد و این موضوع بر ایستگاه‌های قطار شهری نیز تأثیرگذار خواهد بود اما تمام تمهیدات لازم برای مقابله با نفوذ ورود آب‌های زیرزمینی به ایستگاه‌های خط یک قطار شهری بویژه ایستگاه‌های انقلاب و سی‌وسه‌پل اندیشیده شده است. او اظهار داشت: ایستگاه‌ سی‌وسه‌پل و انقلاب خط یک قطار شهری اصفهان، ایستگاه‌هایی هستند که زیر سطح آب‌های زیرزمینی ساخته و مستغرق در آب ساخته شده‌اند و با توجه به بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی این موضوع اتفاق افتاد. جان‌نثاری با بیان اینکه مشکل نشتی دیواره‌های ایستگاه انقلاب با تمهیدات اندیشیده شده برطرف شده است، بیان کرد: در دو هفته گذشته نشت آب در ایستگاه انقلاب مشاهده شد و به محض مشاهده این نشت، کمیته‌های مدنظر تشکیل و از همان ابتدای اتفاق، پیگیری‌ها به‌منظور رفع نواقص انجام شد. او افزود: موضوع نشت آب در این ایستگاه‌ها برای ما قابل پیش‌بینی بود و کل ایستگاه در زمان عملیات اجرایی ساخت آن، عایق‌کاری شد اما در تمام پروژه‌هایی که در دنیا با این روش انجام می‌شود، هنگام رسیدن به سقف، عایق در محل اتصال دیوار به سقف قطع می‌شود و نقطه‌ضعفی در این موضوع به وجود می‌آید که برای این مسئله تمهیدات مدنظر در این زمینه اندیشیده می‌شود و این تمهیدات برای ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان اندیشیده شده است. سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان اظهار داشت: با استفاده از مواد هیدروفیلی (درزبندهای آبی) و پی‌وی‌سی‌های مخصوص و تزریق آن، شرایط به‌گونه‌ای فراهم‌شده که هنگام برخورد آب، این مواد حجیم‌شده و مانع نشت بیشتر آب به ایستگاه شود که این موضوع در ایستگاه انقلاب خط یک قطار شهری اصفهان انجام شد. او اضافه کرد: عملیات تزریق شیمیایی در نقطه‌های اتصال سقف به دیوار این ایستگاه انجام شد و پس‌ازآن مسیرهای زه‌کشی ایستگاه در محل زیر سکو باز شد و با ایجاد مسیرهای مدنظر، زمینه آن را فراهم کردیم که آب محبوس شده بین شمع‌های ایستگاه و دیواره بتی به سمت مسیر مدنظر هدایت شود. در روزهای گذشته تصاویری از نشست آب به ایستگاه انقلاب اصفهان منتشر شد. در خط یک قطار شهری اصفهان که از شمال شهر اصفهان آغازشده و پس از طی مسیری به طول 2/20 کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد ۲۰ ایستگاه وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار