هیات‌های عزاداری به ایمنی داربست‌ها و سیم‌های برق توجه کنند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از هیات‌های عزاداری خواست به‌ویژه برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مهار داربست‌ها و سیم‌کشی‌های برق توجه بیشتری داشته باشند.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به پیش‌بینی وزش باد برای روزهای آتی از همه هیات‌های عزاداری اصفهان خواسته شده که در نصب داربست‌ها به موضوع مهار و رعایت شرایط ایمنی توجه کافی داشته باشند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

وی به بازدید مستمر ماموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از هیات‌ها و مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل مورد تاکید، رعایت ایمنی در سیم‌کشی‌های برق مربوط به تجهیزات مختلف روشنایی و صوتی است تا از بروز هر گونه حادثه به‌ویژه آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی پیشگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به توزیع بسته‌های اطلاع رسانی و آموزشی میان هیات‌های عزاداری بیان کرد: در این بسته‌ها، ۲۸ مورد کلیدی برای رعایت موارد ایمنی درج شده است.

وی اضافه کرد: امسال تاکید بسیاری بر رعایت ترافیک شهری و جلوگیری از ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌ها و معابر پر رفت‌وآمد شده و از هیات‌های عزاداری خواستیم تا مسیرهای حرکت کاروان‌ها و مکان‌های برگزاری برنامه‌ها را با توجه به این نکات انتخاب کنند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی لازم درباره حرکت علم‌ها و جلوگیری از سقوط یا گیر کردن آنها به سیم‌های برق نیز انجام شده، بیان کرد: به مسوولان هیات‌های عزاداری تاکید شده تا درب‌های ورود و خروج حسینیه‌ها و تکایا به تعداد کافی در نظر گرفته شود تا هنگام بروز هر گونه حادثه، مشکلی برای مردم پیش نیاید.

وی تاکید کرد: افراد سالمند و مادرانی که فرزند خردسال همراه دارند، باید در نزدیکی درب‌های خروجی مستقر شوند، گرچه محرم امسال حادثه خاصی در هیات‌های عزاداری اصفهان نداشتیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: پیش بینی‌های لازم نیز برای برگزاری مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا صورت گرفته و نیروها و ناوگان آتش‌نشانی در همه ورودی‌ها و خروجی‌های میدان امام (ره) مستقر خواهند شد.

وی همچنین از مردم خواست خودروها را در پارکینگ‌ها یا مکان‌های مناسب پارک کنند تا به هنگام بروز حادثه‌های احتمالی، امکان رفت‌وآمد خودروهای امدادرسان وجود داشته باشد.

اداره کل هواشناسی اصفهان برای روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور، مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی کرده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری محرم امسال نزدیک به یک هزار مجوز خیمه و ایستگاه صلواتی و ۲ هزار مجوز داربست در کلانشهر اصفهان صادر کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار