تقابل سپاهان و استقلال؛ فینال بزرگ در نقش‌جهان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین بازی هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان استقلال تهران است.

به گزارش تسنیم ، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز شنبه 25 بهمن ماه با برگزاری 5 آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها تیم سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان استقلال تهران است.
فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به واپسین روزهای خود از دور رفت رسیده و سپاهان، در آخرین هفته از نیم‌فصل نخست باید به مصاف استقلال برود. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم، برای تیم‌های پرسپولیس، صنعت‌نفت و فولاد نیز بسیار حائز اهمیت بوده و پیروزی یکی از 2 تیم، می‌تواند شانس رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل را برای تیم پیروز افزایش دهد.
هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی از روز شنبه آغاز می‌شود که لیگ بیستم همانند فصل گذشته با پایان یافتن رقابت‌های دور رفت تعطیل نشده و تیم‌ها باید در هفته‌های شانزدهم تا هجدهم نیز به میدان بروند و تازه بعد از برگزاری 3 بازی از دور برگشت، تعطیلات نیم‌فصل فوتبال ایران آغاز خواهد شد.

فینال لیگ در نقش‌جهان
تقابل سپاهان و استقلال را می‌توان سرنوشت‌سازترین بازی‌های نیم‌فصل نخست نامید؛ رقابت سپاهان و استقلال همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده و این بازی نیز با توجه به تأثیری که در مسیر قهرمانی نیم‌فصل دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. استقلال و سپاهان در حالی به مصاف هم می‌روند که آبی‌پوشان پایتخت با 26 امتیاز در صدرنشین فعلی به شمار رفته و شاگردان نویدکیا با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارند و تیم پیروز می‌تواند با اندکی خوش‌شانسی در نتایج سایر بازی‌ها به قهرمانی نیم‌فصل نخست امیدوار باشد. هرچند سرنوشت قهرمانی نیم‌فصل نخست به نتایج بازی‌های پرسپولیس گره خورده و شاگردن یحیی گل‌محمدی با توجه به یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها و فاصله 2 امتیازی تا صدر جدول شانس نخست قهرمانی نیم‌فصل به شمار می‌روند.
سپاهانی‌ها در شرایطی آماده میزبانی از استقلال می‌شوند که هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن به میدان رفته و با نتیجه 3 بر یک پیروز شهرآورد اصفهان شدند تا همچنان از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ به شمار آیند. سپاهان در فصل جاری از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و از 14 بازی قبلی خود 7 برد و 4 تساوی و 3 به دست آورده و 25 امتیازی است.
آبی‌پوشان تهران نیز که در هفته‌های ابتدایی لیگ چندان در نتیجه‌گیری موفق نبودند، از هفته نهم لیگ با شکست دادن ماشین‌سازی، روند روبه رشد خود را آغاز کرده و با 3 پیروزی پیاپی خود را به صدر جدول رساندند. استقلالی‌ها می‌دانند در صورت شکست سپاهان با توجه به نتایج بازی‌های پرسپولیس، شانس بالایی برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل را دارند و از انگیزه بالایی برای پیروزی برخوردار هستند.
سپاهان این روزها در آرمانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد و تیم نویدکیا نیز نشان داده است که در بازی‌های بزرگ به ویژه در ورزشگاه خانگی، به راحتی عقب نکشیده و خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهد. بزرگ‌ترین سلاح زردپوشان اصفهانی مقابل استقلال را باید ثبات تاکتیکی بیشتر، انگیزه بیشتر و قدرت عالی بازی‌خوانی محرم نویدکیا دانست. سپاهانی‌ها در فاز هجومی اگر در چند هفته گذشته اندکی با مشکل مواجه بودند اما بازگشت سجاد شهباززاده به پیکان خط حمله و تخصص این مهاجم در زدن ضربات آخر در کنار ضعف خط دفاعی استقلال در عمق خط دفاعی باعث می‌شود تا شاگردان نویدکیا برنامه ویژه‌ای برای گلزنی به آبی‌پوشان تهران داشته باشند. در فاز دفاعی اما سپاهانی‌ها با مشکل مواجه بوده و مدافعان این تیم در روند بازی اشتباهات فردی زیادی را مرتکب می‌شوند و همین نکته می‌تواند برای نویدکیا و تیمش دردسرساز شود.
در آن سو استقلال را می‌توان باکیفیت‌‌ترین تیم‌ حال حاضر لیگ دانست. حضور ستاره‌هایی مانند شیخ دیاباته، غفوری، کریمی، قائدی و غیره دست فکری را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است. نکته مثبت استقلال در چند بازی اخیر این تیم، درخشش بازیکنان خط حمله‌اش از جمله قائدی و مطهری است که نیروی دوچندانی به خط حمله این تیم تزریق کرده است. استقلال بعد از سپاهان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و در فاز هجومی تیم خطرناک و زهرداری است که تلاش می‌کند با استفاده از نفوذ از جناحین، شوت‌های از راه دور، پاس‌های عمقی و حرکات ترکیبی به گل برسد. در فاز دفاعی اما استقلال مشکلات بسیاری به ویژه در عمق دفاع و ارسال از جناحین داشته و از طرف دیگر، اشتباهات عجیب و غریب مدافعان این تیم می‌تواند فرصت مناسبی در اختیار سپاهانی‌ها قرار دهد.
آنچه مسلم است تقابل سپاهان و استقلال قابلیت تبدیل شدن به جذاب‌ترین بازی هفته را دارد، با این حال باید منتظر ماند و دید که تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد شد.

برترین گلزنان:
سجاد شهباززاده با 11 گل و وریا غفوری با 4 گل، برترین گلزنان دو تیم هستند.

محرومان و مصدومان:
سپاهان و استقلال در این دیدار بازیکن محرومی ندارند، اما زردپوشان اصفهانی شایان مصلح را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و وضعیت کی‌روش استنلی و گئورگی ولسیانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ممکن است بازی مقابل استقلال را به دلیل مصدومیت از دست بدهند. در استقلال نیز وضعیت داریوش شجاعیان مشخص نبوده و ممکن است این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست بدهد.

ترکیب احتمالی سپاهان:
پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، سروش رفیعی، سیدمحمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب احتمالی استقلال:
رشید مظاهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری.
سرمربی: محمود فکری

برنامه سایر بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
شنبه 25 بهمن ماه
نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک
ماشین‌سازی تبریز - صنعت نفت آبادان
نساجی مازندران - گل‌گهر سیرجان
فولاد - شهرخودرو
یکشنبه 26 بهمن ماه
پرسپولیس - پیکان
سایپا - تراکتور
مس رفسنجان - ذوب‌آهن اصفهان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار