موج جدیدی شیوع کرونا در منطقه کاشان!

یک متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: زنگ خطر موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان به صدا درآمده است.

مائده نجفی زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به افزایش مبتلایان و بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های منطقه کاشان اظهار داشت: متأسفانه با بی تفاوتی مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم اتخاذ تصمیمات به موقع توسط مسئولان زنگ خطر موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان به صدا درآمده است.
وی با بیان اینکه طی هفته گذشته یک بخش دیگر به بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اضافه شده است، ابراز داشت: اکثر بیماران تازه بستری شده بدحال و در گستره سنی جوان و میانسال هستند.
این متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه وجود هرگونه علائم سرماخوردگی در فرد باید به عنوان کرونا قلمداد شود، تصریح کرد: فقط در صورتی که خلاف این موضوع ثابت شود می‌توان گفت این علائم نشانه وجود سرماخوردگی است.
وی با بیان اینکه متأسفانه بستری بیماران کرونایی نسبت به روزها و هفته‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته است، تصریح کرد: اینکه فردی قبلاً به کرونا مبتلا شده است دلیلی بر عدم ابتلاء مجدد او نیست چراکه مواردی را داشته‌ایم که حتی دو، سه ماه پیش به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر با شدت بیشتری مجدداً به کرونا مبتلا شده‌اند.

تجمعات مهمترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا
نجفی زاده یکی از مهمترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا در حال حاضر را تجمعات دانست و افزود: مهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی، مراسم‌های جشن و عروسی و آئین‌های مذهبی از جمله این تجمعات است که بدون هیچ‌گونه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موج بعدی شیوع ویروس کرونا ممکن است خطرناک‌تر از موج‌های قبلی باشد، گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم و بی تفاوتی نسبت به این موضوعات و همچنین عدم اتخاذ تصمیمات به موقع توسط مسئولین می‌تواند کشور و منطقه کاشان را طی روزها و هفته‌های آینده با یک بحران جدی روبرو کند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا که تازگی شروع شده است به هیچ عنوان در کوتاه مدت نمی‌تواند ایمنی برای مردم ایجاد کند، گفت: واکسیناسیون طبق اولویت‌های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت انجام می‌شود و واکسیناسیون عمومی ممکن است از نیمه دوم سال آینده در کشور انجام شود و به همین دلیل نباید واکسیناسیون دلیلی بر بی تفاوتی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.
وی افزود: حتی با وجود واکسیناسیون عمومی نیز باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم تا قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد.
نجفی زاده تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روزها و هفته‌های آینده بحران احتمالی پیش رو را نیز پشت سر بگذاریم تا بتوانیم سال جدید را در کنار عزیزانمان باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار