دو طرح پلیس برای اعمال محدودیت‌ در سفر‌های نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از پیش‌بینی دو طرح برای سفر‌های نوروزی در شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش شبکه خبر، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بهره‌برداری از مرکز تماس جدید ایران‌خودرو، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس راهور دو طرح را برای سفر‌های نوروزی در شرایط کرونایی پیش‌بینی کرده که طرح عملیاتی آن هفته آینده به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.
وی افزود: طرح نخست این است که وضع آخر سال مانند شرایط کنونی باشد که البته تحلیل وزارت بهداشت این است که اگر با این روند کاهش رعایت شیوه‌نامه‌ها پیش برویم، با موج چهارم کرونا مواجه خواهیم شد. در این صورت اعمال محدودیت‌های ما در پایان سال بیشتر خواهد شد.
هادیانفر اضافه کرد: آن چه ما در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم، این است که در شهر‌های هدف و مسافرپذیر مانند استان‌های مازندران و گیلان، مراکز استان‌ها مانند اصفهان و شهر‌های جنوبی که گرمتر هستند و در شهر‌های زیارتی، محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم.
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در طرح دوم، به فرض آن که بیماری از بین برود، میزان فوتی و ابتلا در روز‌های پایان سال کاهش یابد و یا استفاده از واکسن فراگیر شود، آمادگی داریم همانند سال‌های ۹۸، ۹۷ و قبل از آن، مدیریت سفر‌های نوروزی را انجام دهیم اما طرح اول بیشتر محتمل است.
هادیانفر ادامه داد: در ایام پایان سال و تعطیلات نوروزی، دنبال اذیت کردن مردم و تشدید کنترل‌ها در شهر‌های کوچک و استان‌هایی که کمترین ابتلا و فوتی ناشی از کرونا را دارند نیستیم، بلکه بیشتر دنبال این هستیم که در شهر‌هایی که آمار ابتلا و فوتی بالاست و یا پیش‌بینی می‌شود که از وضع فعلی بالاتر رود، کنترل‌ها را تشدید کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار