قرار گرفتن ۷ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در لیست محققان برتر دنیا

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در لیست محققان برتر دنیا (جدول sv) قرار گرفتند.

حمیدرضا بنفشه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس پژوهشی که در دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس و بر اساس شاخص ترکیبی (Composite Score) انجام شد، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند.
وی افزود: نام حامد میرزایی، ذات الله عاصمی و علی سبحانی نسب در لیست ۱۰۰ هزار نفر برتر در همه زمینه ها قرار گرفت و محمدباقر فرهود، محسن ادیب حاج باقری، محسن تقی زاده و روح الله دهقانی نیز در لیست دو درصد برتر رشته خود ثبت شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: شاخص ترکیبی Composite Score بر اساس دو رویکرد محاسبه شده است که اولین رویکرد بر اساس استناداتی که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ به مقالات منتشر شده طی سال های ۱۹۶۰-۲۰۱۹ انجام شده با در نظر گرفتن خود استنادی و بدون درنظر گرفتن خود استنادی بوده است.
وی اظهار کرد: در رویکرد دوم نیز با استناد به این داده‌ها یک شاخص h جدید بر مبنای استنادات سال ۲۰۱۹ به همه مقالات فرد، محاسبه و ارائه شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در این گزارش برای رتبه بندی، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی شده اند که شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است و از بررسی و ارزیابی سابقه حدود ۸ میلیون دانشمند یک لیست صدهزار نفری ارائه شده است.
بنفشه افزود: در این جدول ذات الله عاصمی ۳۰۹ مقاله در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، محسن تقی زاده با ۱۲۲ مقاله در طول سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، حامد میرزایی با ۱۰۳ مقاله در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، باقر فرهودی با ۹۶ اثر در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، روح الله دهقانی با ۸۳ پژوهش در فاصله زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰، محسن ادیب حاج باقری با ۶۱ مقاله از سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۰ و علی سبحانی نسب با ۶۰ مقاله در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا۲۰۲۰ داشته اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار