الگوی من کمیل قاسمی است/ به دنبال مدال المپیک هستم

امیرحسین زارع گفت: کمیل قاسمی قهرمان کشتی المپیک الگوی ورزشی من است و چیز‌های زیادی از او یاد گرفتم.

امیرحسین زارع قهرمان زیر ۲۳ سال کشتی آزاد جهان و دارنده مدال جهانی و آسیایی در رده‌های سنی پایه به‌عنوان یکی از مدعیان جوان و آینده دار در سنگین‌وزن، انگیزه‌های بسیاری دارد تا با پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی‌های المپیک توکیو صاحب مدال در این میدان بزرگ شود.
زارع در خصوص آخرین وضعیت خود و اینکه چرا کادر فنی تیم ملی برای سنگین‌وزن مسابقه انتخابی رودررو را در نظر نگرفته است، اظهار داشت: چهار مرحله اردوی آماده‌سازی را دنبال کردیم و هم‌اکنون یک آمادگی نسبی دارم. تمرکزم روی تمریناتم هست و هر تصمیمی کادر فنی برای من در نظر بگیرد تلاش می‌کنم بهترین نمایش را ارائه دهم. امیدوارم ابتدا اگر به مسابقات آسیایی اعزام شدم، خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم و بعد اگر انتخابی باشد و یا قرار باشد در تورنمنتی محک زده شویم، بهترین مبارزه را انجام خواهم داد.
وی بابیان اینکه الگوی ورزشی‌اش کمیل قاسمی است، گفت: پس از مدال جوانان جهان و به دنبال آنکه غلامرضا محمدی سرمربی تیم بزرگ‌سالان شد به اردوی تیم ملی دعوت شدم. آن زمان کمیل قاسمی قهرمان المپیک در اردو بود و مرور فن و تمرینی که با وی انجام می‌دادم خیلی به من کمک کرد. هر سرشاخی با او چند ماه من را جلو انداخت، آقا کمیل خیلی به من کمک کرد و او را الگوی ورزشی خودم می‌دانم.
زارع درباره این سؤال که آیا امسال آماده‌تر است یا سال گذشته؟ اظهار داشت: سال گذشته یک مقدار سبک‌تر بودم، بین ۱۱۱ تا ۱۱۲ کیلوگرم و سنم کمتر بود، به همین دلیل ازنظر بدنی و قدرتی کم می‌آوردم، اما، چون خوب تمرین کرده بودم مشکلی برای مبارزه با حریفان بزرگ نداشتم. هم‌اکنون حدوداً ۱۱۷ کیلو وزن‌دارم و امسال تمرینات پایه و استقامتی خوبی را پشت سر گذاشتیم که اگر همین‌طور پیش برویم به آمادگی خوبی برای مسابقات پیش رو خواهم رسید.
دارنده مدال نقره المپیک جوانان با اشاره به اینکه خانواده‌اش دوست داشتند او وکیل شود، گفت: من درسم خیلی خوب بود و در مدرسه نمونه درس می‌خواندم. وقتی به گروه ملی نوجوانان دعوت شدم، از مدرسه نمونه خارج شد. زمانی که داشتم از مقطع راهنمایی به دبیرستان منتقل می‌شدم و کارنامه می‌گرفتم، مدیر مدرسه به خانواده‌ام گفت که دوست دارد من از دانشگاه امام صادق (ع) به‌عنوان یکی از وکلای بزرگ خارج شوم، من هم قول دادم که این اتفاق بیافتد، ولی نشد و سرنوشت من روی تشک کشتی رقم خورد. لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم دل پدرم و مادرم را شکل دیگری شاد کنم، آن قول را جبران می‌کنم.
وی درباره مربیان سازنده خود گفت: عموی من کمک‌مربی حمید آقاجانی بود و این دو عزیز برای من خیلی زحمت کشیدند. عمویم من را از همان ابتدا برای تمرین به شهر‌های مختلف می‌برد و تمرین می‌داد، مثل کوه پشتم بود و مدیونش هستم.
قهرمان نوجوانان جهان همچنین در ادامه به حضور مداوم پدرش در مسابقات اشاره و عنوان کرد: پدرم یک مشاور عالی برای من است و ازنظر روحی خیلی به من انگیزه می‌دهد. واقعاً پدر داشتن یک نعمت بزرگ است.
زارع درباره شرایط زندگی در اردو‌های تیم ملی و هم‌تیمی‌هایش گفت: از رده سنی نوجوانان با رحمان عمو زاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی که البته او اکنون در اردوی تیم ملی نیست، مانند یک خانواده شدیم و باهم راحتیم. البته من اندازه رحمان و امیرمحمد شلوغ نیستم. امیرمحمد که شب‌ها از همه دیرتر می‌خوابد و زودتر از همه بیدار می‌شود، این‌قدر انرژی دارد و خستگی‌ناپذیر است. به‌هرحال اردو حالت قرنطینه دارد یک مقدار باید فضا را عوض کنیم که ازنظر روحی خسته نشویم. ما در اردو مافیا بازی می‌کنیم، بچه‌های پلی‌استیشن و چند بازی دیگر آورده‌اند، البته من به این چیز‌ها زیاد علاقه ندارم.
قهرمان نوجوانان آسیا در خصوص اینکه مرور فن با کشتی گیران سبک‌وزن چقدر فایده دارد گفت: ما زمانی که نوجوانان بودیم، غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان به ما کشتی را خیلی خوب یاد دادند، حسم این است که سرشاخ شدن با رحمانِ ۵۷ کیلویی و امیرمحمد ۶۵ کیلویی برای من که سنگین‌وزن هستم باعث می‌شود ریزه‌کاری‌ها را بهتر یاد بگیرم. کشتی من با سایر سنگین‌وزن‌ها متفاوت است و سعی می‌کنم با سرعت و مثل سبک‌وزن‌ها کشتی بگیرم، چابکی و سرعت امیرمحمد و جسارت و تیزپایی رحمان، به من کمک می‌کند که خوب‌تر به پا‌ها برسم.
مدعی سنگین‌وزن کشتی آزاد درباره شکستش مقابل امین طاهری در انتخابی تیم ملی اظهار داشت: لیگ در دور رفت ساده‌تر برگزار شد و من فقط یک حریف جدی (یدالله محبی) داشتم، در انتخابی تیم ملی آمادگی لازم را نداشتم، چون تمرینات ما ماه‌ها در شرایط قرنطینه و در آمل برگزارشده بود. خدا من را دوست داشت که اینجا این اتفاق برایم افتاد تا سراغ ضعف‌ها و اشتباهاتم بروم و روی آن‌ها کارکنم. خودم را بهتر و قوی‌تر کنم و نفر اول ایران شوم. برای حضور در المپیک باید از سد امین طاهری که از کشتی گیران خوب و جزء رقیبان اصلی‌ام هست بگذرم.
زارع در خاتمه بابیان اینکه به دنبال مدال المپیک است خاطرنشان کرد: تا این لحظه به اینکه به المپیک اعزام نشوم حتی فکر هم نکردم، اما اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید برای من پایان راه نیست چراکه به خودم قول دادم سه طلای المپیک بگیرم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار