نوسانات قیمت در بازار آجیل/ تقاضا بیشتر از عرضه است

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت آجیل، گفت: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته قیمت آجیل در نوسان و رو به افزایش بوده که یکی از علل آن صادرات در زمان اوج مصرف این محصول است.

علیرضا حمصیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قیمت بالای آجیل، اظهار کرد: با وجودی که قدرت خرید مردم برای آجیل نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شده، اما همچنان تقاضا برای خرید وجود دارد و از سوی دیگر عرضه آجیل تناسبی با تقاضا ندارد.
وی افزود: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته قیمت آجیل در نوسان و رو به افزایش بوده که یکی از علل آن صادرات در زمان اوج مصرف این محصول است.
به گفته دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان، با وجودی که مردم همانند سه سال پیش خرید ندارند، اما به جای دو کیلو، یک کیلو خرید دارند.
وی با اشاره به افزایش قیمت بالای تخمه و فندق در آستانه شب عید، اظهار کرد: نسبت به شب یلدای گذشته قیمت این اقلام بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
حمصیان با اشاره به سرگردانی مردم و فروشندگان در بازار آجیل، گفت: در حال حاضر قیمت پسته فندقی بین ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، پسته احمدآقایی بین ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزار تومان، پسته کله قوچی و اکبری بین ۲۱۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، مغز بادام بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: قیمت کشمش نیز نسبت به شب عید گذشته از ۳۰ هزار به ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافته، همچنین قیمت نخودچی از ۲۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده است.
دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پسته و کشمش صادر می شود، افزود: قیمت فندق نسبت به شب عید گذشته از ۱۶۰ هزار به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، همچنین در حال حاضر قیمت انواع تخمه کدو بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، تخمه گل آفتاب بین ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی از ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان است.
وی با اشاره اینکه قیمت آجیل مخلوط در آستانه شب عید بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: در مجموع قیمت آجیل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار