چراغ مراکز فرهنگی‌ و گردشگری اصفهان در ایام نوروز روشن است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان چگونگی خدمات‌دهی مراکز فرهنگی و گردشگری استان در نوروز را تشریح کرد.

فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فعالیت ما تابع تصمیمات ستاد کرونا است و آخرین تصمیمات برای ایام نوروز در روز‌های آخر سال اتخاذ می‌شود.

او افزود: براساس شرایط فعلی استان اصفهان و تصوری که اکنون در ستاد سفر استان داریم، ممکن است امکانات‌دهی به مسافران نوروزی با تایید دانشگاه علوم پزشکی هرشب درحد ۵۰ درصد از تاسیسات گردشگری سطح استان باشد که امکان آماده سازی دارند. ظرفیت باقی مانده نیز باید برای شب‌های بعد آماده باشد تا بتوانیم همواره نظافت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره بازدیدکنندگان مراکز فرهنگی و گردشگری، گفت: تاسیسات گردشگری وابسته به میراث فرهنگی براساس ظرفیت، پذیرش گردشگر خواهند داشت؛ فروش بلیت کاملاً به صورت اینترنتی انجام می‌شود و سامانه طراحی شده ظرفیت هر بنا را در ساعت مشخص کرده و وقتی که تعداد خریدکنندگان بلیت از سقف پذیرش بالاتر برود تا ساعت‌های بعد پذیرش قطع می‌شود.

الهیاری تصریح کرد: ظرفیت بنا‌ها متفاوت است و بعضی از مکان‌ها محدودیت زیادی دارند مانند مسجد شیخ‌لطف‌الله، عالی‌قاپو، و ..، اما بنا‌های دیگری هستند که شرایط مناسب‌تری دارند از جمله چهلستون که فضای باز دارد؛ اما درکل تعیین ظرفیت پذیرش با توجه به فضای کالبدی بنا‌ها و پوشش سقف آن‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد: برای بنا‌های گردشگری افزایش قیمت بلیت در ایام نوروز نداریم و طبق تصمیمات ما مکان‌های گردشگری می‌توانند در این ایام تا حدود ساعت ۸ شب خدمات بدهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان بیان کرد: در نوروز سال‌های گذشته رویداد‌های فرهنگی، نوروزگاه، نمایشگاه‌های صنایع دستی و بازارچه داشتیم که امسال به دلیل وجود ویروس کرونا هیچ برنامه‌ای برگزار نمی‌کنیم و امیدواریم براساس تصمیمات نهایی دستورات بهداشتی به‌خوبی رعایت شود و ناگزیر نشویم که محدودیت‌های بیشتری را تجربه کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار