تقابل فوتبالیست‌ها ذوب‌آهن و پیکان

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در آخرین بازی خود در سال ۱۳۹۹ باید به مصاف تیم فوتبال پیکان برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز چهارشنبه 27 اسفندماه با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهدای قدس به مصاف تیم پیکان خواهد رفت.
آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر در سال جاری از روز چهارشنبه آینده آغاز می‌شود و ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته باید به مصاف تیم فوتبال پیکان برود؛ دیداری سخت و جذاب که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزارکننده، برای تیم‌های شهرخودرو، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و حتی صنعت نفت آبادان حائز اهمیت بوده و قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هجدهم را دارد. نیاز هر 2 تیم به 3 امتیاز بازی در کنار حضور 2 مربی جوان و خوش‌فکر، تقابل این 2 تیم را به اوج حساسیت رسانده و تبدیل به دوئلی تمام‌عیار کرده است.
ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که نیم‌فصل دوم را خوب آغاز کرده و هفته گذشته ماشین‌سازی را با ارائه یک نمایش منطقی و هوشمندانه شکست داده تا دومین تجربه حسینی بر روی نیمکت سبزپوشان با موفقیت همراه باشد. سبزپوشان اصفهانی در جام حذفی نیز خوب عمل کرده و در نخستین گام موفق شدند تیم پدیده را حذف کنند تا با 2 پیروزی پیاپی، از نظر روحی و روانی در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند. در آن سو، پیکان که در نیم‌فصل نخست نتایج قابل قبولی به دست آورده و تبدیل به یکی از تیم‌های سرسخت لیگ شده بود، از هفته یازدهم به بعد در سراشیبی سقوط قرار گرفته و در 7 بازی گذشته خود از رقابت‌های لیگ برتر تنها یک برد به دست آورده‌ است. شاگردان تارتار هفته گذشته مقابل شهرخودرو تن به شکست داده و در جام حذفی نیز با پذیرفتن شکست مقابل استقلال از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت مجدد به لیگ و حفظ روند موفقیت‌هایشان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند اما این اتفاق چندان هم ساده نیست. ذوب‌آهن در 2 بازی قبلی خود تغییر تاکتیک داده و بازیکنان این تیم رو به ارائه یک بازی واکنش‌گرایانه آورده‌اند. حسینی برای پوشاندن ضعف‌های موجود در ساختار دفاعی ذوب‌آهن ترجیح داده است شاگردانش دفاعی‌تر بازی کرده و با اجرای یک بازی پرفشار و درگیرانه، در ضدحملات به دنبال گلزنی باشند. حال حسینی و تیمش در هفته هجدهم باید مقابل تیمی به میدان بروند که در ارائه بازی پرفشار و تخریبی تخصص داشته و بازیکنانش از دوندگی بالایی برخوردار هستند. آشنایی پیکان و تارتار با شیوه بازی ذوب‌آهن باعث می‌شود کار برای ذوبی‌ها سخت شود و باید به فکر راه مقابله با حربه پیکانی‌ها باشند.
ذوب‌آهن در خط میانی وضعیت خوبی دارد؛ حضور قاسم حدادی‌‌فر، محمد سطانی‌مهر و مجتبی حق‌دوست در کنار بازیکنانی مانند میلاد جهانی، ایوان مارکوویچ و رضا محمودآبادی دست حسینی را برای تغییرات مدنظرش باز گذاشته است. در فاز دفاعی شرایط ذوب‌آهن با حضور شهاب گردان در درون دروازه بهبود یافته و مدافعان این تیم از هماهنگی بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند. ذوبی‌ها در فاز هجومی نیز شرایط خوبی دارند و بازگشت دارکو بیدوف خبر خوبی برای سبزپوشان اصفهانی به شمار می‌رود.
در آن سو پیکان تیم قدرتمند و جنگنده‌ای است که فوتبال درگیرانه و پرفشاری را به نمایش می‌گذارد و از انسجام تاکتیکی و نظم تیمی خوبی برخوردار است. شاگردان تارتار در هر 2 فاز دفاعی و هجومی عملکرد قابل قبولی داشته و از شرایط خوبی برخوردار هستند. پیکان در خط میانی و حمله خود از بازیکنان خطرناک و زهرداری بهره می‌برد که می‌توانند خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار دهند.
دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان با توجه به انگیزه بالا، سبک بازی و بازیکنان حاضر در 2 تیم، قابلیت تبدیل شدن به یک رقابت جذاب و پر افت و خیز را دارد. باید منتظر ماند و دید تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد بود.

برترین گلزنان:
در تیم ذوب‌آهن دارکو بیدوف با 4 گل‌زده و در تیم پیکان فرزاد حاتمی و ابراهیم صالحی با 3 گل‌زده، برترین گلزنان 2 تیم در این دیدار هستند.

محرومان و مصدومان:
هر 2 تیم بازیکن مصدومی برای این دیدار ندارند، اما در تیم ذوب‌آهن فرشاد محمدی‌مهرمحروم بوده و در این دیدار غایب است.

اتفاق ویژه:
تقابل رضا حبیب‌زاده که شنبه گذشته به تیم پیکان پیوست با هم‌بازی‌های سابقش در ذوب‌آهن می‌تواند از جذابیت‌های این دیدار به شمار آید.

ترکیب احتمالی پیکان:
علیرضا رضایی، نادر محمدی، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، امیر روستایی، سیدمحمد ستاری، سامان فلاح، مجید عیدی، رضا جبیره و اسماعیل بابایی.
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:
شهاب گردان، وحید محمدزاده، سیدعبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، رضا محمودآبادی، دارکو بیدوف، ایوان مارکوویچ، محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حق‌دوست.
سرمربی: مجتبی حسینی

برنامه سایر بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
چهارشنبه 27 اسفندماه
ماشین‌سازی - استقلال
نساجی - سایپا
پنج‌شنبه 28 اسفندماه
پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان
سپاهان - تراکتور
مس رفسنجان - آلومینیوم اراک
صنعت نفت آبادان - شهرخودرو

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار