بهره برداری قطار شهری بهارستان اصفهان ۲ سال دیگر

وزیر راه و شهرسازی گفت:کارهای اساسی قطار شهری بهارستان اصفهان انجام شده و تلاش می‌شود تا این طرح در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا ،محمد اسلامی روز یکشنبه در بازدید از طرح نیم تمام قطار شهری بهارستان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این طرح یک مطالبه مردمی است امروز مانعی برای اجرای آن نیست و این وزارتخانه هم برای تکمیل آن تلاش می‌کند.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان اتمام ساخت متروی بهارستان گفت: منابع ما محدود بوده است ضمن اینکه در دوران‌های مختلف نیز اولویت‌های حمل و نقلی کشور به دلیل شرایط تغییر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ریل‌های کنونی مورد استفاده در مترو بهارستان موقتی است و به منظور انتقال تراورس ها و تنظیمات مترو از متروی اصفهان عاریه و امانت گرفته شده است.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی ریل‌های مورد نیاز برای اجرای طرح های خود را بصورت انبوه از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است.

اسلامی اضافه کرد: ذوب آهن طرح تحقیقات ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور را از ۲۰ سال گذشته آغاز کرده است و در زمان حاضر هم برای متروی بهارستان نیز اعلام آمادگی کرده و قرارداد میان شرکت شهرهای جدید و این شرکت بسته شده است که به محض آمادگی و تحویل ریل‌ها در متروی بهارستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه ریل‌های مورد استفاده در مترو اصفهان از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود ادامه داد: سه نوع ریل برای قطارهای شهری (مترو)، شریان اصلی حمل بار و مسافر و قطارهای پرسرعت در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و محموله‌ای که روز گذشته از ذوب آهن برای اجرای پروژه بستان آباد تبریز تحویل گرفتیم نیز از نوع ریل پرسرعت بود.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در دومین روز سفر خود به استان اصفهان همراه چند تن از معاونان وزارت راه و شهرسازی سازی، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان استان اصفهان، با حضور بر سر مزار شهدای گمنام شهر جدید بهارستان و عطر افشانی مزار آنان یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز قرار گرفته است.

عملیات مترو بهارستان- اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده و بر اساس طرح اولیه شامل حدود ۱۴.۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه صفه است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار