زنگ شکوفه‌ها در مدارس اصفهان نواخته شد

زنگ شکوفه‌ها همزمان با یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش اصفهان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در دبستان دخترانه امین این شهر نواخته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این آیین اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: هدف ما این است که این سند، بنیاد آموزش و پرورش را در سال تحصیلی جدید اجرایی و عملیاتی کند تا گام‌های ارزشمندی را در مسیر تعالی آموزش و پرورش برداریم.

محمد اعتدادی خانه را اولین مدرسه دانش‌آموزان و مدرسه را دومین خانه‌ آنها دانست و اظهارداشت: اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه را برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب فراهم می‌کند و دست یابی به این اهداف بدون ارتباط نزدیک خانه و مدرسه امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را عملیاتی کند و برای اجرای این سند، به همکاری همه دستگاهها، نهادها و خانواده‌ها نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه این اداره کل برای سال تحصیلی جدید با کمبود شدید معلم و نیروی انسانی مواجه بود، تصریح کرد: اقدام‌ها و تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان استان انجام شد تا در زمان بازگشایی مدارس، هیچ‌یک از کلاس‌های درس مدارس اصفهان بدون معلم و خالی از دانش‌آموز نباشد.

خاطرنشان می‌شود، این مراسم در دبستان دخترانه امین واقع در ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان اصفهان برگزار شد و زنگ شکوفه‌ها توسط مادر شهید محمدی از شهدای این دبستان به صدا در آمد.

بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و بیش از ۵۷ هزار معلم رسمی، قراردادی، حق‌التدریس و خرید خدمت کار آموزش آنها را در پنج هزار و ۳۰۰ مرکز آموزشی برعهده دارند.

آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در جریان برگزاری این مراسم تفاهمنامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان به امضای محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش و محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان رسید.

توسعه و ترویج مهارتهای شهروندی در نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دوره ابتدایی و ارتقای سطح علمی و آگاهی مدیران ، مربیان و آموزگاران و استمرار یادگیری‌ها و انتقال آنها به دانش آموزان و افزایش آگاهی اولیای آن‌ها در زمینه مهارت‌های شهروندی از اهداف این تفاهمنامه که مدت آن یکسال می‌باشد، ذکر شده است.

مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان در حاشیه عقد این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: بر اساس این تفاهمنامه آموزه‌های مهم شهروندی در بخش‌های محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در قالب کتابی با عنوان " کلاس شهر " به دانش‌آموزان پایه اول دبستان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه محتوای این کتاب توسط کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش استان پس از چهار ماه کار پژوهشی تهیه شده است، گفت: این کتاب امسال بصورت آزمایشی در ۴۰ کلاس از مدارس شهر اصفهان به دانش آموزان تدریس میشود.

معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: کتاب " کلاس شهر" حاوی آموزش‌های مرتبط با محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در سال تحصیلی آینده در تمام مقاطع ابتدایی شهر اصفهان تدریس شود.

در استان اصفهان افزون بر 850 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار