آرمان هنوز در کما به سر می برد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان، ایمنی اماکن و تجهیزات ورزشی را بسیار مهم دانست و گفت: باید در این زمینه نظارت بیشتری شود تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آرمان غیاثی هنوز در کما به سر می برد و دچار آسیب مغزی و شکمی شده است. در بحث آسیب مغزی مساله زیاد شدید نیست و امیدواریم به حالت طبیعی برگردد. اما متاسفانه دچار آسیب شکمی شدیدی شده که منجر به خونریزی داخلی و در نهایت خارج کردن طحال شده است. با توجه به مصرف داروهایی صورت گرفته و همچنین ضربه وارد شده، وی هوشیار نیست، اما امیدواریم شرایط بهتری به دست آورد.
وی افزود: در سی تی اسکن مغزی که از آرمان گرفته شده آسیب جدی نشان داده نشده است و امیدوارم هستیم که شرایط مغزی خوبی به دست آورد.
وی در خصوص بحث نظارت بر اماکن ورزشی و باشگاه‌ها گفت: بحث ایمنی در اماکن ورزشی بسیار مهم است، علاوه بر این مورد که رسانه ای شد، چندی پیش نیز باز هم متاسفانه در بازی پرسپولیس یک پسر بچه آسیب دید و دچار برق گرفتگی شد، بنابراین بحث ایمنی تجهیزات و اماکن ورزشی بسیار اهمیت دارد؛ به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان از نظر سیستم بازرسی‌ها، علاوه بر بازرسی‌های مستمری که وجود دارد، توصیه می کنیم که توجه بیشتری روی بحث صدور مجوزها و ایمنی اماکن ورزشی، تجهیزات ورزشی، استاندارد بودن دستگاه‌ها و فواصل آن‌ها در سالن و بازید مکرر دستگاه ها و خارج کردن دستگاه‌های معیوب از سیستم به روز کردن آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: آخرین اطلاعات ازحادثه سقوط کودک سنگنوردی اصفهانی را در این لینک بخوانید


رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا از سوی هیئت، بازرسی و نظارتی بر این گونه برنامه ها می شود یا خیر؟ تصریح کرد: هیئت پزشکی ورزشی در خصوص صدور مجوز اماکن به جز مراکز حرکات اصلاحی و ماساژ نمی‌تواند نظارت مستقیم و یا دخالتی داشته باشد، اما در بخش نظارت، بحث نظارت بر مسابقات و راه اندازی اماکن جدید را همیشه دنبال می کنیم، امیدوارم این قضیه موجب شود بحث بازرسان سلامت در مسابقات باز شود و بازرسان بتوانند در این خصوص در تمام مسابقات حضور مستمر و منظمی داشته باشند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار