اصفهان؛ قطب پروازی هوانیروز در دفاع مقدس +فیلم

پایگاه هوانیروز اصفهان بعنوان پایگاه مادر در دوران دفاع مقدس ، نقش مهمی در پشتیبانی یگانها داشت .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش اصفهان با اشاره به اینکه هوانیروز یکی از کارآمدترین و آماده ترین یگانهای رزمی نیروی زمینی ارتش در آغاز دفاع مقدس بود گفت: با شروع جنگ تحمیلی انواع بالگردهای کبرا،214، شنوک، 205 و 206 به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام و با استقرار در سرپل ‌ذهاب و گیلان غرب، ایلام، اهواز ، ماهشهر و دزفول از روز اول جنگ یعنی ۳۱ شهریور با دشمن بعثی وارد نبرد شدند.



امیر سرتیپ دوم خلبان خاموشی با بیان اینکه هوانیروز با رشادت و دلاوریهای خلبانان در سرتاسر جبهه‌ های نبرد, نقش انکار ناپذیری در منهدم کردن دشمن ایفا کرد افزود :400 خلبان شهید دوران دفاع مقدس از پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با اشاره 360 هزار ساعت پرواز به وسیله تیزپروازان هوانیروز دردوران دفاع مقدس گفت: پس از دفاع مقدس نيز دلیرمردان هوانيروز با حضور در عرصه هاي سازندگي، درماني و امداد رساني، خدمت رساني به آسيب ديدگان در حوادث طبيعي، تامين امنيت مرزها پيشگام بوده اند.
امیر سرتیپ دوم خلبان خاموشی با بیان اینکه هيچ عمليات بزرگي در تاريخ دفاع مقدس بدون حضور هوانيروز انجام نشد افزود:حضور در عملیاتهای رمضان،والفجر،فتح المبین ، بیت المقدس ،ثامن الائمه از جمله افتخارات هوانیروز است .
در هشت سال دفاع مقدس، پایگاه پشتیبانی اصفهان با داشتن گردان تک، مناطق جنگی غرب و جنوب کشور را پشتیبانی می کرد.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار