برداشت ۱۹۰ هزار تن سیب درختی در سمیرم آغاز شد

برداشت ۱۹۰ هزارتن محصول سیب سمیرم در سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق سال‌های گذشته، برداشت این محصول تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته احمد تیموری ۱۰ درصد محصول امسال سیب سمیرم درجه سه ، حدود ۵۰ درصد سیب درجه ۲ و ۴۰ درصد این محصول درجه یک خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید و برداشت سیب از سال گذشته بهتر است، خاطرنشان کرد: علت این مهم بارش های خوب فصل بهار و اواخر زمستان سال ۹۷ بود اما سرمازدگی فروردین ماه باعث خسارت بالا به باغ‌های سیب شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، علاوه بر بروز سرمازدگی تداوم خشکسالی‌ها و وارد آمدن تنش شدید به درختان را نیز عامل کاهش تولید سیب به نسبت بلند مدت عنوان کرد و گفت: با وجود این شرایط کیفیت سیب درختی امسال به نسبت سال گذشته بالاتر و مرغوب تر است.

تیموری به برداشت این محصول در بخش پادنای بزرگ سمیرم اشاره کرد و افزود: بیشرین سیب تولیدی ما از این منطقه در ضلع شمالی زاگرس و رشته کوه دنا است که وضعیت آبی آن از مناطق دیگر بهتر بود.

وی ادامه داد: گلاب پاییزه و دو نوع سیب گلدن و رِد در فصل پاییز در سمیرم برداشت می‌شوند که بخشی از آن صادر و بخشی نیز برای تازه خوری مصرف شده و بخشی هم برای نگهداری در سردخانه‌ها انبار می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار